Nie wystarczy być w czymś dobrym, trzeba jeszcze umieć to sprzedać
Autor: Piotr Majda
W samej tylko Polsce jest cała masa osób, które są po prostu świetne w tym co robią. Muzycy, trenerzy, zawodnicy sztuk walk, biznesmeni itd. Większość z nich jak nie wszyscy nie staną się nikim więcej niż tylko guru w jakimś swoim środowisku.
Nie dlatego, że są lepsi od nich np. w innym kraju, ale dlatego, że nie wystarczy być w czymś dobrym, trzeba jeszcze umieć to sprzedać.
Wojownik, który zna się na marketingu
Zobacz, mamy kogoś takiego jak Conor McGregor, jest rewelacyjny, ale jest wiele innych osób, które dorównują mu umiejętnościami, być może nawet w Polsce. Tylko, że słyszmy o nim, a nie o tych „wielu innych osobach”. Dostał swoją szansę ponieważ ktoś zauważył jego marketingowy potencjał, to, że umie sprzedać swój występ. Jest to postać, która jest w pełni świadoma tego jak ważny jest marketing swojej życiowej drogi. Na konferencjach mówi wprost do swoich z przeciwników – zobaczymy kogo walki przyciągną więcej ludzi, kto szybciej sprzeda wszystkie bilety, kto będzie miał największą liczbę sprzedanych PPV.
On wie, że umiejętności to jedno, ale druga sprawa to to czy ktoś w ogóle jest zainteresowany oglądaniem tego, że jesteś w czymś niesamowity.
Im większej liczbie osób spodoba się to co robisz tym większe Twoje szansę na zwycięstwo.
Drugi przykład. Partia PiS. Bez oceniania i w uproszczeniu. Narzekanie na politykę było zawsze. Czy to znaczy, że nigdy nie było żadnej partii, która rządziła dobrze? A może ludzie po prostu mają inną wizję tego czym jest rządzenie krajem niż politycy? Dla polityków to dobre zarządzanie krajem i stosunkami międzynarodowymi, PKB i dług publiczny. Ale ilu z nas obchodzi na co dzień PKB? Czy myjąc zęby o 6 rano ktoś myśli o strategii rozwoju poszczególnych województw? Idąc na obiad, planując wakacje czy idąc do kina interesuję mnie to czy na moim koncie są pieniądze, niech kraj będzie zadłużony na potęgę, ale jeżeli każdy z nas ma pieniądze i tak pozostanie to czemu mam się czymś martwić.
Wobec tego dla ludzi dobra polityka to taka, która powoduję, że gdy dana partia rządzi w pracy otrzymuję podwyżki, dostaję duże dodatki finansowe od Państwa, u lekarza nie ma kolejek, drogi nie mają dziur itp. Czyli wszystko to co dotyczy mojego codziennego życia!
I tu dochodzimy do przykładu partii PiS. Odnosząc się tylko i wyłącznie do fragmentu marketingu tej marki.
Skoro ktoś chcę kupić mleko, ja nie próbuje sprzedać mu np. jajek. Skoro ludzie chcą od polityki tego co wpłynie pozytywnie na ich codzienne życie bez sensu byłoby dawanie im czegoś co jest od tego życia zupełnie oderwane. PiS nie obiecywał zwiększenia eksportu tylko, że każdy kto ma dzieci dostanie od rządu pieniądze na konto. 500 zł od tak, bo po prostu zmieniła się partia rządząca, to musi być dobra polityka. Ta partia wie jak sprzedać swoją politykę, oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Nie wchodzę tu oczywiście w żadne rozważania, przemyślenia na temat konsekwencji tych działań. Odnoszę się do polityki czysto na potrzeby poruszanej tematyki sprzedaży.
Myślę, że każdy z nas mógłby podać jeszcze kilka innych przykładów tego, że bycie mistrzem bez bycia dobrym sprzedawcą swojej marki nie zaprowadzi nikogo dalej niż do lokalnych, może krajowych sukcesów.
Co z tym zrobić?
Sama świadomość tego pozwoli Ci nieco inaczej spojrzeć na to co obecnie robisz. Możesz być świetny w tym co robisz, ale jeżeli nie zainteresujesz tym ludzi to nic większego w Twoim życiu się nie stanie.
Pomyśl jak możesz to zrobić
– to najlepsza rada, lepsza od gotowych technik, jaką mógłbym Ci dać.
Piotr Majda - Inaya.pl
www.inaya.pl - nowe spojrzenie na rozwój i biznes
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Zdecydowanie zgadzam się z treścią wpisu. Dobra strategia marketingowa i sprawna jej realizacja jest niezbędna, jeśli chce się odnieść sukces. Ja korzystam z usług agencji marketingowej.
OdpowiedzUsuńDokładnie! Zgadzam się z artykułem w 100% Dobra strategia marketingowa to podstawa. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńRównież uważam, że dobra strategia marketingowa to podstawa. Trzeba też wiedzieć jaką formę reklamy dobrać do swojego biznesu i dla jakich klientów ją przeznaczyć. Ja np. dla swoich klientów jako upominki przygotowałam długopisy reklamowe, a dla tych bardziej wymagających pióra cerruti focus, które na każdym robią wrażenie.
OdpowiedzUsuńDokładnie. Zgadzam się z całym artykułem, a zwłaszcza z jego tytułem. Żyjemy w takich czasach, że często trzeba umieć się zareklamować, bo bez tego nawet najlepszy specjalista w danej dziedzinie nie będzie miał zbyt dużych szans na wybicie się. Bardzo fajny wpis, pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńMyślę dokładnie tak samo. Dlatego uważam, ze powinno się nieustannie rozwijać, bo nigdy nie jest tak, że jesteśmy w czymś najlepsi i już lepsi być nie możemy. Dobrym sposobem do osiągnięcia tego jest uczestnictwo w szkoleniach. Ostatnio uczestniczyłam w szkoleniu z marketingu strategicznego i pomimo, że myślałam, że wiem już wszystko, to okazało się, że nadal można mnie czymś zaskoczyć, bo wszystko idzie do przodu. Świetny blog, pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńMarketing posiada ogromny potencjał, jednak trzeba umieć go wykorzystać ;) Jeśli nie będziemy wiedzieli w jaki sposób to na starcie jesteśmy przegrani. Warto więc szkolić się oraz używać narzędzi, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym. To na prawdę się opłaca ;)
OdpowiedzUsuńCiekawy artykuł. Trzeba umieć się też zareklamować w internecie. Pomaga w tym pozycjonowanie stron. Dzięki temu możemy zyskać najwyższą pozycję w wyszukiwarce.
OdpowiedzUsuńBardzo fajne informacje. Nie wiedziałem na ten temat.
OdpowiedzUsuńBardzo dobry i prawdziwy artykuł.
OdpowiedzUsuńwarto zadbać także o to, by pracownicy byli zadowoleni, bo sfrustrowany pracownik nie będzie wydajny ani kreatywny. Warto organizować imprezy integracyjne i zamawiać np. dmuchane tory przeszkód, występy DJ-ów, czy pokazy barmańskie, to integruje pracowników i podnosi ich poziom zadowolenia z pracy :)
OdpowiedzUsuńsama prawda, można mieć dobry produkt który się nie sprzeda, albo badziewie, które będzie popularne. Na przykład można oferować standardowy wynajem samochodów w Lublinie i odnieść sukces, a sprzedawać luksusowe auta i na tym przegrać
OdpowiedzUsuńDokładnie tak, a jak się samemu nie ma o tym pojęcia, to warto poszukac pomocy profesjonalisty, który wesprze rozwój produktu czy pomysłu. Lepiej nie iść drogą własnych eksperymentów, bo to mogłoby się nie udać.
OdpowiedzUsuńCzy chciałbyś dołączyć do bractwa iluminatów, aby stać się bogatym i sławnym oraz zarabiać 1 milion dolarów jako nowy członek i 500 000 dolarów miesięcznie? jeśli tak, wyślij wiadomość do naszego czcigodnego Wielkiego Mistrza (Lorda Christophera) przez WhatsApp pod numer +2349060959235 w celu inicjacji online.
OdpowiedzUsuńKażdy dzwoni, ale niewielu lub skontaktuj się z e-mailem! Johnmark4074@gmail.com
Dokładnie! Bardzo dobry artykuł. Marketing to podstawa w biznesie i warto w niego inwestować. Szczególnie teraz, kiedy dzięki internetowi w łatwy i szybki sposób można dotrzeć do nowych klientów.
OdpowiedzUsuńciekawy artykuł i fajne pomysły
OdpowiedzUsuńŚwietny tekst
OdpowiedzUsuńzainteresował mnie ten blog !
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis
OdpowiedzUsuńCiekawe spostrzeżenia
OdpowiedzUsuńCiekawy i bardzo pomocny wpis
OdpowiedzUsuńOj tak, zdecydowanie trzeba mieć to coś. Sama wiedza to za mało i trzeba umieć tę wiedzę sprzedać. Swego czasu byłam w zespole w pracy taką szarą myszką, taka nijaka i co ktoś powiedział to w zasadzie zawsze przytakiwałam. Na szczęście są różne kursy i warsztaty, które pomagają ludziom być bardziej rzeczowym, asertywnym i stanowczym :)
OdpowiedzUsuńWażne też aby odbiorca zobaczył produkt z naszej perspektywy.
OdpowiedzUsuńWażna jest jeszcze oczywiście praktyka.
OdpowiedzUsuńPotrzebna jest również wystarczająca wiedza
OdpowiedzUsuńŚwietny i prosty wpis
OdpowiedzUsuń