czwartek, 17 marca 2011

Pierwsze z 3 z 70 pomysłów jak wyprzedzić konkurencję...

Pierwsze z 3 z 70 pomysłów jak wyprzedzić konkurencję...

Autorem artykułu jest Ewa Maria Szulc



Zastanawiasz się jak wyprzedzić konkurencję? Co zrobić, aby wygrać. Na pewno jest kilka rzeczy, które możesz poprawić już dzisiaj lub w najbliższym czasie.

#1 – Czas zwyczajnie wyglądających stron internetowych już minął

Zwyczajnie wyglądająca strona internetowa firmy jest jedną z pierwszych rzeczy jakie trzeba wziąć pod lupę. W Polsce jest co najmniej podobnie jak w UK, gdzie przebadano przedsiębiorców i co się okazało? Aż 40% z nich potwierdziło, że nie wie po co im strona internetowa firmy.

A prawda jest taka, że dzisiaj chcąc się przebić w Internecie, jakakolwiek czy byle jaka strona internetowa firmy już nie wystarczy – lepiej, aby była naprawdę wyróżniająca i naprawdę ‘fruwała’. Dlatego nie korzystaj z szablonów i nie nadawaj swojej stronie www wyglądu nijakiego. Dzisiaj internauci są coraz bardziej wymagający – trafiają mniej lub bardziej przypadkowo na różne strony w Internecie, ale chętniej kupują z tych, które lepiej wyglądają. Im bardziej konkurencyjny jest rynek na którym działasz, tym lepsza powinna być strona internetowa twojej firmy.

A funkcjonalność? – krzyknie ktoś. No cóż funkcjonalność strony i jej usability to baza, podobnie jak np. opakowanie, które się nie rozpada po pierwszym użyciu.
Podobnie jak ciebie, twoją stronę również klienci oceniają po wyglądzie.
Na wygląd i ocenę strony składa się nie tylko grafika, ale treść – prowadzenie za rękę z miejsca na miejsce - łatwość poruszania się oraz zrozumienie 'gdzie jestem i co się właśnie dzieje'.

Dla użytkownika łatwość nawigacji, szybkie dotarcie do interesujących informacji oraz łatwość dokonania transakcji jest częścią oceny przyjazności strony – to często decyduje o tym czy klient kupi, czy nie kupi.
Hosting strony www jest bardzo istotny – zadbaj o to, aby był najlepszy na jaki cię stać. Przed wyborem poszukaj opinii w Internecie – zobacz z jakimi problemami zetknęli się inni klienci firmy, którą chcesz wybrać.

# 2 – Wymyśl kreatywne hasło reklamowe dla swojej firmy, aby podnieść zapamiętywalność nazwy

Niektóre z firm używają hasła do podniesienia zapamiętywalności nazwy. Na przykład „Avon – women company” lub „Sony – make.believe”. Zarówno “women company” jak i “make.believe” są hasłami dołączanymi do nazwy, które mają na celu zwrócić uwagę na samą markę i podnieść jej zapamiętywalność przez skierowanie uwagi na ważny aspekt związany z filozofią działania firmy.

Jak już wymyślisz swoje hasło, poproś grafika, aby połączył je zgrabnie z logo i takie swoje ‘nowe’ logo umieść na stronie internetowej, wizytówkach i materiałach drukowanych. Używaj logo zawsze z hasłem.

# 3 - Zaszalej z logo i miej lepsze niż konkurencja

Niech nie będzie zbyt kolorowe i skomplikowane. Nazwa firmy jest ważna, ale logo stworzone na jej bazie jest jeszcze ważniejsze. Pomyśl o tym co jest najważniejsze w twojej firmie, jaki jest produkt, jak chcesz być postrzegany przez klientów i czego klienci poszukują. Przygotuj się dobrze do rozmowy z projektantem i daj mu stworzyć logo, którego będzie zazdrościć konkurencja. Dzisiaj, kiedy kryzys dotknął wszystkich, można otrzymać przyzwoitą usługę za kilkaset do kilku tysięcy złotych.

Popatrz na logo www.twitter.com – proste i kreatywne.

---

Więcej pomysłów na stronie Marketing Codzienny


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz