Czy szkoła jazdy to dobry biznes?
Autorem artykułu jest Tomasz Galicki
Coraz popularniejszym pomysłem na działalność gospodarczą jest prowadzenie szkoły jazdy. Wieloletni instruktorzy, rozpoczynają działania na tzw „własny rachunek”, młodzi ludzie także widzą w nauce jazdy dobry pomysł na biznes.
Co za tym idzie nauki jazdy rosną jak grzyby po deszczu, w szczególności w dużych miastach. Dlaczego tak się dzieje? Czy jest to opłacalny interes, z czym należy się liczyć wchodząc w tą branżę? Postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule. Zacznijmy więc od analizy konkurencji i zapotrzebowania na tego typu usługi. Szczególnie duże zapotrzebowanie jest w dużych i średnich miastach. Wynika to przede wszystkim z liczby ich mieszkańców. Również konkurencja jest tam spora. Przeciętna szkoła jazdy we Wrocławiu musi liczyć się z konkurencyjnymi firmami, których na chwilę obecną jest kilkaset. Biorąc pod uwagę ranking Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego we Wrocławiu z osiemnastu największych szkół jazdy do egzaminu podeszło w pierwszym kwartale 2010 roku aż, 2545 osób. Co daje średnią 141,38 egzaminów przypadających na ośrodek szkolenia kierowców. Biorąc pod uwagę, że średnia cena kursu to ok. 1000 złotych netto- przeciętna szkoła jazdy zarobiła w tym kwartale 141 388 złotych.
Wyżej wymieniona kwota, może wyglądać imponująco, nie mniej jednak jest to tylko przychód. Od tej kwoty należy odjąć koszty, związane z prowadzeniem tego typu działalności a nie są one małe.
Główne wydatki jakich nie może zbagatelizować właściciel szkoły jazdy to koszty remontowe auta, paliwo do samochodu, wynajem sali wykładowej i placu manewrowego, zakup samochodów + ich przerobienie. Sam kurs na instruktora jazdy to wydatek rzędu 2500 zł. Jak widać, aby przebić się w tej branży i zarabiać pieniądze należy podejmować działania promocyjne i nie dać się zjeść konkurencji.
Początkujący Ośrodek Szkolenia Kierowców, powinien ustalić na samym początku pewną strategię działań marketingowych. O ile reklama w telewizji i radiu generuje ogromne koszta i jest mało skuteczna, o tyle warto podejmować inne działania promocyjne. W dobie internetu mnóstwo osób szuka usług właśnie w sieci. Reklama w sieci jest relatywnie niedroga, biorąc pod uwagę inne media. Ponadto w telewizji czy radiu naszej reklamy słuchają osoby, które nie koniecznie są zainteresowane szkoła jazdy lub od lat je posiadają prawo jazdy. Reklama nie trafia do tej grupy, która jest dla nas wartościowa i będzie generowała nasze przychody. W internecie osoba sama wpisuje w okienko wyszukiwarki nazwę usługi której szuka, co oznacza że nasza reklama trafi w sedno potrzeb użytkownika. Aby nasza strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wyszukiwarce warto inwestować w pozycjonowanie.
Pozycja w pierwszej dziesiątce popularnych wyszukiwarek internetowych z pewnością będzie dobrym motorem dla Twojego biznesu, oraz pozwoli Ci przeskoczyć konkurencję.
---Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz