Zatrudnianie cudzoziemców
Autorem artykułu jest Kamil Flatow
Zatrudnienie cudzoziemca przez polską firmę wymaga przeprowadzenia dosyć skomplikowanej i zniechęcającej procedury, dlatego też warto w tym zakresie zwrócić się o poradę prawną i powierzyć tę sprawę fachowcom.
W pierwszej kolejności należy zwrócić się do starosty (za pośrednictewm Powiatowego Urzędu Pracy) o udzielenie informacji na temat możliwości zatrudnienia na danym obszarze na stanowisku, które firma rezerwuje dla cudzoziemca osoby pochodzenia polskiego. Na uzyskanie takiej informacji oczekuje się około 7 dni.
Po uzyskaniu niezbędnej informacji, należy złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia na zatrudnienie cudzoziemca we właściwym miejscowo urzędzie wojewódzkim, albowiem organem właściwym w tej sprawie jest aktualnie wojewoda. Wniosek taki należy wypałnić na stosownym formularzu, w którym trzeba wskazać wiele danych dotyczących planowanego miejsca pracy cudzoziemca, wymiaru jego czasu pracy, należy również wskazać pewne szczególne cechy miejsca/stanowiska pracy, które uzasadniają, że niezbędne jest zatrudnienie cudzoziemca - nie obywatela polskiego. Przykładowo można wskazać języki obce znane cudzoziemcowi, a które nie są zbyt popularne w naszym kraju, co może wykluczyć znaczną ilośc osób ubiegających się aktualnie za pośrednictwem Urzędu Pracy o dane stanowisko.
Należy pamiętać, że obowiązek uzyskania zezwolenia nie dotyczy obywateli państw członkowiskich Unii Europejskiej oraz Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej i Konfederacji Szwajcarii.
Jeżeli cudzoziemiec w cięgu ostatnich 3 lat ukończył na terenie Polski lub kraju Unii Europejskiej lub Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej szkołę wyższą nie jest niezbędne wtedy, uzyskanie informacji starosty, o której mowa wyżej.
---Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz