OHSAS
Autor: Systemy ISO
OHSAS to system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, którego wdrożenie umożliwia ograniczenie występowania zagrożeń bezpieczeństwa pracy.
OHSAS to system opracowany w 1999 roku i możliwy do wdrożenia w każdej organizacji, której celem jest wykazanie zgodności z międzynarodowymi wymaganiami prawnymi oraz wprowadzenie prawidłowego systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
Wymagania OHSAS dotyczą przede wszystkim rozpoznawania możliwych zagrożeń dla bezpieczeństwa pracowników oraz ich zapobieganie i monitorowanie.
Oprócz tego, wymagania OHSAS dotyczą:
-oceny i kontroli ryzyka
-opracowania i wprowadzenia programu zarządzania OHSAS
-opracowania struktury BHP i ustalenia odpowiedzialności za nią
-przeprowadzenie szkoleń, podniesienia świadomości i kompetencji pracowników
-przygotowanie działań i instrukcji na wypadek awarii
-pomiaru, monitorowania i poprawy wydajności działań firmy.
Szkolenie pracowników ma za zadanie zapoznać ich nie tylko z wymaganiami prawnymi w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ale także pokazać im nowe zasady systemu zarządzania oraz nauczyć prawidłowo wypełniać dokumentację systemu OHSAS. Dokumentacja OHSAS składa się z Księgi Jakości, procedur systemowych oraz wszelkich instrukcji BHP.
Wdrożenie wymagań OHSAS przynosi następujące korzyści:
Zapobiega wypadkom przy pracy zapewnia najwyższe bezpieczeństwo pracowników ogranicza straty finansowe związane z wypadkami poprawia wizerunek rynkowy firmy gwarantuje wzrost konkurencyjności firmy na rynku krajowym oraz światowym.
Wdrożenie wymagań systemu OHSAS umożliwia późniejszą certyfikację systemu przez międzynarodową jednostkę certyfikującą.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz