piątek, 31 grudnia 2010

Jak zwiększyć sprzedaż: Wybierz właściwy wzrost - ekstensywny lub intensywny

Jak zwiększyć sprzedaż: Wybierz właściwy wzrost - ekstensywny lub intensywny


Autorem artykułu jest wojciechdudziak




Wzrost sprzedaży w firmie zawsze jest dobry, bez dwóch zdań! – ale pod jednym warunkiem: nie będziemy ponosić strat spowodowanych kosztami zrealizowania owej sprzedaży.

Lekcja 6: „Wybierz właściwy wzrost - ekstensywny lub intensywny”


Sprzedaż może rosnąć na dwa sposoby – ekstensywnie albo intensywnie. Czasem będą one funkcjonować równolegle, obok siebie, czasem trzeba się będzie zdecydować na jeden znich. Warto wiedzieć jak dokonać dobrego wyboru!

Wzrost ekstensywny:

Ma miejsce wtedy, gdy firma zwiększa zasoby, jakie przeznacza na sprzedaż. Wkłada w nią więcej pieniędzy, zatrudnia więcej ludzi, poświęca więcej czasu i uwagi. Dzięki tym działaniom ma lepsze wyniki i coraz więcej klientów.

Wzrost intensywny:

Jest wtedy, gdy firma zwiększa efektywność wykorzystywania zasobów.
Inaczej mówiąc: zasoby są intensywniej wykorzystane. Lepsza jest skuteczność oraz wyższy zwrot na inwestycjach. Więcej telefonów kończy się umówieniem na spotkanie, a więcej spotkań podpisaniem kontraktu. Klienci kupują za większe pieniądze.

No właśnie...
...jaki typ wzrostu zastosować? Dzięki doświadczeniom współpracy z klientami możemy wyróźnić najważniejsze sytuacje.

Wzrost ekstensywny warto stosować, gdy:
- rynek się rozwija i rośnie popyt na nasze produkty
- wielu dobrych sprzedawców czeka na zatrudnienie
- sprzedawany produkt jest nowy, unikalny, konkurencja na razie mu nie zagraża
- firma znajduje się w fazie wzrostu
- są dostępne fundusze na rozwój, produkcję, zatrudnienie

Wzrost intensywny warto stosować, gdy:
- rynek sie kurczy i popyt na nasze produkty maleje
- coraz trudniej o zatrudnienie najlepszych sprzedawców
- produkt jest starszy, bardziej znany, z dużą konkurencją
- firma znajduje się w fazie dojrzałości

Warto na bieżąco monitorować sytuację i dopasować do niej odpowiedni typ wzrostu.


---

Wojciech Dudziak
ASK Analizy Szkolenia Konsulting



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz