Darmowe sklepy iinternetowe
Autorem artykułu jest Dawid Kowalski
Artykuł dotyczy darmowych sklepów internetowych oferowanych przez firmy organizujące programy partnerskie i pokazuje ich wady/zalety w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi.
Wyobraź sobie, że kilkanaście lat temu chciałbyś założyć mały sklepik osiedlowy - warzywniak, sklep monopolowy czy kiosk z gazetami. Musiałbyś przedwszystkim założyć działalność gospodarczą, wynająć pomieszczenie, zatrudnić pracownika lub pracować sam, zatowarować sklep i zajmować się reklamą i promocją.
Obecnie sprzedającąc przez sklep internetowy możesz robić to praktycznie za darmo - kilka firm promujących swoje produkty na zasadzie programów partnerskich oferuje domenę/subdomenę igotowyy skrypt sklepu za darmo. Taki sposób sprzedaży najbardziej rozpowszechniony jest w branży produktów finansowych (kredyty, karty kredytowe, konta osobiste) - korzysta z niego m.in bankier.pl, money.pl, yoyopartner.pl - oraz w branży księgarskiej i wydawców ebooków (głównie o tematyce przedsiębiorczości i e-biznesu) takich jak aragon, nextranet, księgarnia mentis.
Działalność gospodarcza staje się umową zleceniem (najczęściej tak rozliczane są programy partnerskie), pomieszczenie, darmową domeną i hostingiem, ewentualnie domeną za niecałe 10zł rocznie i hostingiem za ok 100zł rocznie, pracownik stroną internetową i linkami, które powadzą do niej pracując 24 godziny na dobę, zatowarowanie i obsługę oferują organizatorzy programów. Musisz jedynie zająć się promocją.
Firma prowadzona "w komputerze" ma oczywiście również swoje wady: promocja jest dosyć czasochłonna, konkurencja jest stosunkowo duża i stanowią ją nie tylko sklepy ale również inne strony o zbliżonej tematyce, nie ma również możliwości wpływania na marże, rekompensuje to znacznie większy rynek niż biznes lokalny i praktycznie 100% kontrola nad działaniami reklamowymi.
Podsumowując sklepy internetowe zarówno te działające w ramach programów partnerskich jak i samodzielnie towarowane niedługo moim zdaniem staną się standardem - już w tej chwili bardzo dużo produktów można kupić przez internet, rośnie również kwota jaką corocznie wydają Polacy na zakupy on-line.
---Dawid Kowalski
anansi.pl
programy partnerskie
Prowadzenie sklepu internetowego nie musi być ani kosztowne ani problematyczne, wymaga jednak przygotowania i pracy. Trzeba dbać o klienta, stawiać na reklamę i stale oferować dobrej jakości produkty w rozsądnych cenach.
OdpowiedzUsuń