Pracować czy nie pracować?
Autor: natalia staśkowiak
Zatrudniając się w danej firmie, mamy na względzie różne plany, możliwości oraz cele, które chcemy spełnić dzięki nowemu stanowisku.
To czy je osiągniemy zależy przede wszystkim od tego, jak będzie wyglądało nasze nastawienie, jak przełożony podejdzie do naszej osoby i czy uda nam się dobrze wpisać w profil firmy.
Dlaczego w jednych firmach chcemy pracować za wszelką ceną, a od niektórych uciekamy, gdzie pieprz rośnie?
Marzeniem dla każdego z nas jest posiadanie pracy stabilnej, dającej nam poczucie bezpieczeństwa i spełnienia. Pieniądze też są ważne, ale w konfrontacji z miejscem, w którym czujemy się dobrze tracą na znaczeniu.
Dlaczego wysokość pensji to nie wszystko?
Można zarabiać dużo, ale nie przez dłuższy okres czasu… Zarobki rzędu kilku tysięcy złotych otrzymywane przez dwa lub trzy miesiące w roku, nie zapewnią nam systematycznego przepływu gotówki. Lepszym rozwiązaniem jest zarobek mniejszy, ale przelewany na nasze konto każdego miesiąca w danym dniu. Wówczas możemy znacznie lepiej zaplanować swoje wydatki oraz inwestycje.
Wysokie zarobki to także stres, związany z zajmowaniem odpowiedzialnego stanowiska w firmie. W dzisiejszych czasach stres jest na porządku dziennym. Dużo spraw do załatwienia, troska o wychowanie dzieci, zdrowie wysysają z nas duże pokłady szczęścia. Jeśli zatem dojdzie do tego także ciągły lęk o swoją posadę i to, w jakim nastroju przywita nas szef, sprawa robi się dosyć poważna.
Stres związany z pracą może powodować poważne konsekwencje zdrowotne. Wpływa bardzo negatywnie na naszą psychikę i samopoczucie. Niewysypianie się, zła dieta mogą nawet doprowadzić do tego, że nasz organizm będzie skrajnie wyczerpany.
Pieniądze szczęścia nie dają?
Z tą opinią trudno jest dyskutować i jeszcze trudniej jest udzielić na nią jednoznacznej odpowiedzi. Dane wskazują bardzo czytelnie. Nie pieniądze są dla potencjalnych pracowników najważniejsze. Na co zatem szczególnie zwracamy jeszcze uwagę:
Przyjazna atmosfera, czyli ogólnie mówiąc praca w grupie ludzi, którzy raz, że sobie pomagają, dwa nie podrzucają sobie kłody pod nogi. Zgrana załoga nie tylko potrafi odnieść sukces, ale także wie, jak i kiedy wykorzystywać swoje mocne strony.
Dobra atmosfera w pracy nie ma zatem nic wspólnego z mobingiem, o którym niestety często wspomina się podczas rozmowy o pracy.
Praca ciekawa to kolejny aspekt, na który zwracamy uwagę. Nic dziwnego w tym, że nie chcemy pracować w miejscu i nad sprawami, które kompletnie nas nie interesują i które zamiast emocji i szybszego bicia serca doprowadzają nasz organizm do stanu, w którym jedyne, o czym marzymy to długo wyczekiwany odpoczynek.
Nie ma zresztą takiej możliwości, by praca, która jest wykonywana z pasją nie przyniosła upragnionego dochodu oraz rozwoju. Pieniądze przyjdą z czasem i z pewnością sprawią, że będziemy rzeczywiście zadowoleni zarówno z wyników swojej pracy, jak i efektów, jakie przyniesie ona firmie.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Tu zadanie zarządu, kierownictwa aby tak organizować pracę i stwarzać warunki aby pracownikom realnie chciało się pracować i nawet nie myśleli o szukaniu innego zatrudnienia. Odpowiednio zaplanować trzeba systemy motywacyjne, nie ma znaczenia czy zespół pracuje stacjonarnie czy zdalnie https://www.impactinternational.com/pl/blog/jak-motywowac-zespol-rozproszony . Każdy pracownik musi czuć, że jego praca ma sens, musi też być za nią godziwie wynagradzany.
OdpowiedzUsuń