Empatia w biznesie, czyli poznaj, czego potrzebuje twój klient
Autor: Lucyna Wiewiórska
Zrozumienie potrzeb klienta. To dla wielu osób zajmujących się usługami wydaje się być niezrozumiałe. Słowo "usługa" i synonimy tego słowa – "służyć", "usłużny" - mówią za siebie.
Ostatnio weszłam do sklepu obuwniczego. Zajęta rozmową właścicielka sklepu ledwo odpowiedziała „dzień dobry”. Popatrzyłam chwilę na półki przypominające jarmarczny stragan i pomyślałam, że pewnie nie jest zainteresowana sprzedaniem mi butów. Powiedziałam "do widzenia" i wyszłam.
Ile jeszcze takich miejsc spotykasz na co dzień?
 A ile razy wychodzisz z poczuciem, szkoda, że dopiero za miesiąc tu będę?
 To jest właśnie ta różnica. Sukces salonu to sprawianie takiej właśnie różnicy.
 Muszę o tym  napisać.
Bo ja tak czułam po wyjściu od fryzjera, pana Roberta z jednego z warszawskich salonów.
 Kilkunastu pracujących jednocześnie fryzjerów i każdy skoncentrowany  absolutnie na włosach swojego klienta. Nie na wczorajszej pogodzie, nie  na jutrzejszym piątku…
 Jeszcze nikt, nigdy nie zajmował się tak moimi włosami. 
 I kiedy wyszłam świadoma tego, że farbuje się włosy nie co tydzień, pomyślałam: „och szkoda, że dopiero za miesiąc”.
 To tylko i aż – czynnik wow, który u mnie wywołała doskonała obsługa profesjonalisty, a jednocześnie dbającego o samopoczucie klienta usługodawcy.
Odpowiedz sobie na pytania:
 Czy Twoja usługa powoduje takie doświadczenie klienta?
 Czy Twoi klienci polecają Ciebie sobie?
 Czy trafiają do Ciebie coraz bardziej wymagający klienci, bo wieść  niesie, że jesteś w stanie sprostać potrzebom najbardziej wymagających  klientów?
Empatia, czyli umiejętność spojrzenia na potrzeby klienta z jego  perspektywy, to jeden z ważniejszych, o ile nie najważniejszych czynników  decydujących o jakości obsługi.
 Świadomość potrzeb klienta jest jednym z ważniejszych wyróżników Twojego biznesu.
 Większość salonów kosmetycznych otwieranych jest w oparciu o spis  urządzeń i usług z archaicznych już  niejednokrotnie  podręczników, bez  analizy konkretnie „usytuowanego” rynku.
 Usługa nie jest dla właściciela, ale dla osób, które jej potrzebują i taką analizę w pierwszej kolejności warto przeprowadzić, o tym pamiętać zanim usługi świadczyć zaczniesz.
Jeśli planujesz otwarcie salonu kosmetycznego i chcesz uniknąć błędów niedoświadczonych właścicieli to tutaj możesz poczytać więcej: www.zarabiajnakosmetyce.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz