Rynek Cateringowy w Polsce
Autorem artykułu jest RatujPC
Jak ma się rynek cateringowy w Polsce? Jak na zmiany na giełdzie reaguje rynek światowy, a w szczególności - amerykański. Poniżej kilka przydatnych informacji.
Wiele  wskazuje na to, że rynek cateringowy będzie się rozwijał, bo ma jeszcze  znaczny potencjał. Na razie Polacy wydają na jedzenie poza domem tylko  pięć proc. budżetu przeznaczonego na żywność, podczas gdy np. Niemcy –  35  proc. a  Amerykanie – nawet 50 proc. 
 Jesteśmy otwarci i chętnie przejmujemy  zachodnie wzorce zachowań i styl życia, zapewne więc i w  tym zakresie  będziemy się zbliżać do modelu przyjętego w  rozwiniętych krajach Europy  i świata. Taka tendencja jest już wyraźna.
Od 10 lat  rośnie liczba placówek gastronomicznych, zwiększają się ich obroty.  Polacy, zwłaszcza młodzi, coraz chętniej jadają poza domem, nie tylko  dlatego, że brakuje im czasu na przygotowanie posiłku. Często jest to  chęć spędzenia czasu ze znajomymi, swobodnego pogadania bez konieczności  spędzenia kilku godzin w kuchni, a potem krążenia między kuchnią a  stołem. Catering daje szansę otrzymania dwóch w  jednym. Jeśli nie  chcemy bawić się w  kucharzenie, a  jednocześnie ubimy gościć przyjaciół  we własnym domu, pomaga w tym catering. Ten typ  działalności firm cateringowych to jednak margines.  Podstawą jest catering kontraktowy. 
 Trudno przewidzieć, jak kryzys wpłynie na rynek usług cateringowych.  Jeśli jednak zahamuje jego rozwój – z czym należy się liczyć – to raczej  go nie zadusi.
Catering koncesyjny działa w  biurowcach i  części przedsiębiorstw przemysłowych – w bufetach, barach, centrach handlowych, na dworcach, w  restaracjach z  wolną sprzedażą posiłków, a  także na tzw. party serwis – przy obsłudze imprez okolicznościowych: 
* bankietów
* grilli
* pikników
* konferencji
* koncertów.
Firmy korzystają z  takich usług, przygotowując spotkania biznesowe. To jeden ze sposobów pozyskania przychylności partnera. Często spotkania mają zintegrować załogę, co sprzyja lepszej i efektywniejszej pracy. Usługi party serwis prowadzą małe lokalne firmy dominujące na rozdrobnionym rynku cateringu. Zazwyczaj mają się dobrze – zarabiają na organizacji imienin, urodzin, przyjęć z okazji komunii, chrztu czy rocznic rodzinnych. Znawcy rynku obserwują, że po okresie 
wyprowadzania takich imprez z domów do restauracji czy klubów, są one znów organizowane w  domach. Ostatnio modne stały się wieczory panieńskie i kawalerskie – to też pole do popisu dla lokalnych firm cateringowych.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz