Jak zwiększyć sprzedaż: Utrwalaj wzrost sprzedaży
Autorem artykułu jest wojciechdudziak
Trzeba działać dwutorowo: dbać o „starych” klientów i pozyskiwać nowych. Co to znaczy dbać? Jak pozyskiwać? Trzymaj się pięciu kluczowych zasad.
Lekcja 9: „Utrwalaj wzrost sprzedaży”
 Sprzedaż, która trwale rośnie to skumulowany efekt szeregu działań.  Wiele firm popełnia błąd, tracąc pozyskanych już klientów. Jeżeli  utrzymamy pozyskanych wcześniej  klientów na niezmiennym poziomie, a  zdobędziemy chociaż kilku nowych – sprzedaż musi wzrosnąć.
 
 Zasada 1 – Regularnie przeglądaj i aktualizuj firmowy system  sprzedaży
 
 Sprawdzaj, monitoruj i aktualizuj swój system. Nie zadowalaj się tym, co  jest, bo zawsze może być lepiej. Dostosowuj go do zmieniającego się  rynku i konkurencji. Organizacja musi się dopasowywać do rynku, musi być  „przewietrzana”.
 
 Zasad 2 – Wciąż testuj i wprowadzj nowe, udoskonalone metody
 
 Nie przywiązuj się do starych metod. Te które dziś świetnie się  sprawdzają już za rok mogą okazać się nieskuteczne. Wciąż testuj nowe  sposoby dotarcia do klienta, jego obsługi i budowania relacji. Próbuj,  działaj i wyciągaj wnioski – a zawsze będziesz o kilka kroków przed  konkurencją! Wymieniajcie doświadczenia w zespole, mówcie sobie  nawzajem, co jest skuteczne.
 
 Zasada 3 – Bądź na czasie i wykorzystuj pojawiające się okazje
 
 Wokół wciąż pojawiają się szanse. Żeby je wykorzystać powinieneś  wiedzieć co dzieje się w branży i na twoich rynkach. Trzeba korzystać ze  spotkań, targów, konferencji, szkoleń, seminariów, uroczystości i  innych wydarzeń .  Również sprzedawcy niech będą „na czasie” i  podpowiadają Ci nowe rozwiązania na to, jak lepiej dotrzeć do klientów.
 
 Zasada 4 – Rozmawiaj z klientami i słuchaj ich uwag
 
 Uważne słuchanie klientów czyni cuda! Klient czuje się ważny,  zaopiekowany, dostrzeżony i bezpieczny. Wtedy będzie chciał  współpracować z tobą.  Potrzeby i upodobania klientów zmieniają się.  Jeśli produkt nie zmienia się razem z nimi, wkrótce nikt nie będzie  chciał go kupić... A jeśli się zmienia „na życzenie klienta” –  cementujesz więź ze stałymi klientami, jednocześnie wciąż sięgając po  nowych.
 
 Zasada 5 – Skup się na budowaniu relacji i poczucia bezpieczeństwa
 
 Silne, długofalowe relacje z klientami są bardzo cenne. Z nich wyrasta  przywiązanie, lojalność, przyjaźń. Poczucie bezpieczeństwa – że nie  zostanę oszukany, że jakość jest wysoka, że terminy będą dotrzymane, że  nic nie będzie ukrywane, że otrzymam fachową poradę, że wszystko idzie  łatwo, gładko i w sympatycznej atmosferze – spowoduje, że klient będzie  odporniejszy na ataki konkurencji. Więcej: klient powie mi o działaniach  konkurencji i będę mógł się przygotować, by je zneutralizować. Relacje  procentują.
Wojciech Dudziak
ASK Analizy Szkolenia Konsulting
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz