niedziela, 2 lutego 2014

Meble biurowe - wyposażenie biura w praktyce

MEBLE BIUROWE - wyposażenie biura w praktyce


Autor: Elżbieta Bień-Przybek


Jaką ofertę mebli biurowych powinniśmy wybrać? Wobec ogromnej konkurencji możemy mieć z tym, niestety, problem. Nadmiar ofert w tej branży może wręcz zaskoczyć. Do tego jeszcze gigantyczna gama kolorystyczna - jak odnaleźć się w tym gąszczu?


Niezależnie jednak, czy wyposażamy małe biuro czy też dużą halę wielostanowiskową - wybrane umeblowanie musi spełniać normy prawne dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy. Jednocześnie meble biurowe powinny stwarzać odpowiednią aurę do pracy, a w oczach Klientów/Petentów kreować pozytywny wizerunek firmy.

meble biurowe

Na samym początku proponuję podjąć decyzję na temat kolorów. Mam tutaj na myśli zarówno kolor ścian, jak i samych mebli w biurze. Przy zastosowaniu ciepłych, pastelowych barw ścian z całą pewnością uzyskamy przyjazną atmosferę dla naszego biznesu. Dodatnio na komfort pracy wpłynie także umieszczenie w biurze kilku roślin doniczkowych np. paprotek. Zielony kolor będzie pozytywnie działał na oczy zmęczone pracą przy komputerze, a być może roślinom uda się także zniwelować sporą część promieniowania. Oczywiście, ciepłe kolory powinniśmy uwzględnić także przy doborze koloru mebli do biura.


Najważniejszą cechą mebli biurowych powinna być bez wątpienia funkcjonalność. Biurka, dostawki, kontenerki, regały, szafy to podstawowe wyposażenie biura, które powinno pomóc nam w pracy. Dlatego nie powinniśmy wybierać mebli np. z płyty dekoracyjnej z wyraźną nierówną strukturą, która podczas pracy wyraźnie przeszkadza. Najlepszym i sprawdzonym rodzajem płyty laminowanej, z której będzie wykonane nasze biurko, jest standardowa gładka płyta. Oprócz tego biurko powinno posiadać standardowe przepusty do schowania wszelkiego okablowania różnego rodzaju sprzętu, komputerów, drukarek, telefonów.





Elżbieta Bień-Przybek
ABM SA Wyposażenie sklepów

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

38 komentarzy:

  1. Teraz jest tak ogromny wybór materiałów do wyposażenia biur, że bez konsultacji z profesjonalistą od projektowania wnętrz będzie ciężko. Ale faktycznie najważniejsze jest to, by kolory były stonowane i nie męczyły oczu podczas pracy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa inspiracja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny projekt. Jak dla mnie bardzo przyjazny kolorystycznie jak i przestronnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Funkcjonalność biur wyznaczają już nie same meble, ale również dodatki i sposób ich rozmieszczenia, tak aby był on łatwy do wykorzystania przez wszystkich pracowników. Każdy projekt biura powinien uwzględniać całościową aranżację przestrzeni z udziałem dodatków i akcesoriów biurowych

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny projekt, mega mi się podoba :D No i mimo tego że to biuro, to dość dużo miejsca wolnego ma. Super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaką ofertę mebli biurowych powinniśmy wybrać?
    Taka, która to właśnie nam odpowiada! Najważniejsze, nie sugerować się naciskiem handlowców. Również warto zwracać na cenę. Tanie meble, nie zawsze znaczą dobre.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobają mi się takie proste, geometryczne meble do biura jak na zdjęciu. Ta żółta ściana wygląda całkiem ciekawie, ale sama to bym się chyba nie zdecydowała :) Trochę za odważnie jak dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. W biurach świetnie sprawdzą się też ściany dzwiękoszczelne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyposażenie biura wiąże się z licznymi kosztami, za sprzęt, meble czy drobne artykuły papiernicze. Dobrze jednak, że część zadań można obecnie zlecić zewnętrznym firmom jak np. bindowanie wrocław - Reprotechnika, co pozwala na znaczną oszczędność kosztów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z jakimi kosztami trzeba liczyć się w przypadku kompleksowego wyposażenia biura dla małej firmy? Liczę to na podstawie sklepów internetowych(na przykład tego https://cezasglob.pl/) i koszta są doprawdy wielkie. Dodam tylko, że w tym sklepie wychodzi i tak najtaniej. Może jakiś stolarz i meble na wymiar?

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyposażenie biura to też przede wszystkim urządzenia, więc warto w takich meblach znaleźć odpowiednie miejsca, aby wszystkie urządzenia były dobrze porozkładane. Biuro ogólnie trzeba urządzań z myślą o funkcjonalności.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealnym dodatkiem dla każdego biura są karteczki samoprzylepne https://somax.eu/207-karteczki-i-bloczki-samoprzylepne, które można wykorzystać w różny sposób. Na ogół służą do zapisywania ważnych informacji o których nie możemy zapomnieć. Karteczki dzięki obecnej na nich warstwie kleju, można też przytwierdzić do różnych powierzchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W biurze na pewno nie powinno zabraknąć pieczątki firmowej. Pieczątki https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/pieczatki-standardowe/podzial-wedlug-tresci/firmowe/ są nie tylko formalnym wymogiem ale też mogą służyć jako narzędzie do dodatkowej reklamy firmy. Na pieczątce oprócz standardowych informacji o firmie można umieścić również różne elementy promocyjne w tym logo firmy, czy informacje o dodatkowych kanałach kontaktu.

      Usuń
  14. BHP to podstawa. Dobrze, że są tego typu normy prawne, które to regulują bo w przeciwnym wypadku mogłoby to skutkować utratą zdrowia przez wielu pracowników biurowych. Chyba każdy wie, że tego typu praca przez wiele godzin dziennie nie jest najzdrowsza. Dobrze jest przestrzegać odpowiednich norm, a po pracy uprawiać sport

    OdpowiedzUsuń
  15. Szukając wysokiej jakości mebli biurowych proponowałabym rozpocząć poszukiwania w internecie. Sklepów, które posiadają je w swojej ofercie jest od groma. Ten: https://dkwadrat.pl/pl/menu/meble/biurka-1752.html poza meblami biurowymi posiada również meble o innym przeznaczeniu...

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny kącik biurowy. Wydaje mi się jednak, że dla lepszego wykorzystania przestrzeni warto jest zdecydować się na meble robione na wymiar. Właśnie takie biurowe meble na wymiar robiła dla mnie niedawno firma KJK z Kielc i wyszły im na prawdę świetnie. Szczerze moge wam polecić ich usługi w tym zakresie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja zastanawiam się, czy warto w ogole inwestować w Kasy pancerne ? Co prawda mamy w firmie sporo ważnych dokumentów, ale sam już nie wiem.. co wy myślicie?

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie w biurze bardzo dużo się drukuje dlatego często trzeba wymieniać tusze do drukarek. Dobrze, że na stronie https://artjet.pl/ można kupić niedrogie zamienniki dobrej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnio znalazłam w sieci taki sklep https://dobretonery.pl/ w którym z tego co widzę można kupić na prawdę dobrej jakości drukarki tusze tonery. Może warto byłoby to sprawdzić, jeśli takowe są wam potrzebne?

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja niestety nie znalazłem nic gotowego w sklepach. Dlatego postanowiłem skorzystać z oferty KJK i zamówić meble na wymiar. Meble są dobrej jakości, wykonane z dbałością o każdy detal - polecam wam sprawdzić ich ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dokumenty ważne, pieniądze jak najbardziej warto wkładać w kasy pancerne. To najlepsze zabezpieczenie i pewność że nie wpadną te dokumenty w niepowołane ręce. Sami zobaczcie jakie to są solidne urządzenia.

    OdpowiedzUsuń
  22. meble biurowe są ważne, ale w biurze powinny znaleźć się także niezbędne urządzenia jak np. laminator https://www.oleole.pl/laminatory.bhtml . ja osobiście nie wyobrażam sobie pracy bez takiego sprzętu, jest niezbędny

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja ostatnio urządzając swoje biuro korzystałam z usług firmy KJK z Kielc. Moim zdaniem, meble robia na prawdę dobrej jakości, a do tego korzystne cenowo. Polecam wam sprawdzić ich ofertę - tym bardziej, że wykonują meble na wymiar.

    OdpowiedzUsuń
  24. Skoro już mowa o wyposażeniu biur, to co sądzicie na temat klamek antybakteryjnych? Właśnie trafiłem w sieci na ofertę https://fam-to.pl/pl/9676-2/ i poważnie zastanawiam się nad skorzystaniem z ich usług.

    OdpowiedzUsuń
  25. A pamiętacie o takim wyposażeniu do biura, jak tusze i tonery do drukarek? Ja niestety non stop o tym zapominam i teraz koniecznie muszę zaopatrzyć się w jakieś dobre produkty. Może jesteście w stanie mi polecić coś fajnego?

    OdpowiedzUsuń
  26. Na pewno dobrym rozwiązaniem będą półki, które nie zajmą dużo przestrzeni, a znacznie ułatwią przechowywanie różnych dokumentów.

    OdpowiedzUsuń
  27. Poza meblami biurowymi trzeba zwrócić również uwagę na sprzęt oraz akcesoria - od nich też zależy efektywność pracy.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wyposażenie biura ma bardzo duże znaczenie w efektywnej pracy, dlatego warto wybierać ergonomiczne meble i dobrej jakości artykuły biurowe.
    https://somax.eu/

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Warto jak widać zerkać na blogi po pomoc w urządzaniu biura, mi na pewno się przyda bo zmieniamy lokalizacje. Nawet przeprowadzki firm trójmiasto zamierzamy w to zaangażować bo jest co przewozić muszę przyznać.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jeśli macie coś cennego to warto zakupić sobie https://sejf-szafanabron.pl/ i właśnie w takiej odpowiedniej szafie czy sejfie przetrzymywać wartościowe rzeczy. To fajna sprawa a na pewno zapewnia bezpieczeństwo i chroni przez nieodpowiednimi osobami.

    OdpowiedzUsuń
  32. Super wpis. Bardzo przydatne inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  33. Czasem naprawdę jest trudno zdecydować się na odpowiedni projekt wnętrza. Mimo wielu inspiracji i pomysłów wciąż szukamy i nie możemy znaleźć. W takiej sytuacji z pomocą z pewnością przyjdzie odpowiednie wsparcie https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/lokal . Dobry architekt w takiej sytuacji to najlepsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Chciałbym Wam polecić stronę https://www.prosymetric.pl , na której znajdziecie ofertę producenta najróżniejszych gablot wewnętrznych oraz zewnętrznych, gablot specjalnych oraz witryn reklamowych. Jeżeli jesteście zainteresowani tematem, to wszelkie informacje znajdziecie na stronie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Same meble to nie wszystko należy jeszcze zadbać o artykuły biurowe, pieczątki i tusze do drukarki.

    OdpowiedzUsuń