Jak zwiększyć sprzedaż: Wybierz właściwy wzrost - ekstensywny lub intensywny
Autorem artykułu jest wojciechdudziak
Wzrost sprzedaży w firmie zawsze jest dobry, bez dwóch zdań! – ale pod jednym warunkiem: nie będziemy ponosić strat spowodowanych kosztami zrealizowania owej sprzedaży.
Lekcja 6: „Wybierz właściwy wzrost - ekstensywny lub intensywny”
Sprzedaż może rosnąć na dwa sposoby – ekstensywnie albo intensywnie.  Czasem będą one funkcjonować równolegle, obok siebie, czasem trzeba się  będzie zdecydować na jeden znich. Warto wiedzieć jak dokonać dobrego  wyboru!
 
 Wzrost ekstensywny:
 
 Ma miejsce wtedy, gdy firma zwiększa zasoby, jakie przeznacza na  sprzedaż. Wkłada w nią więcej pieniędzy, zatrudnia więcej ludzi,  poświęca więcej czasu i uwagi. Dzięki tym działaniom ma lepsze wyniki i  coraz więcej klientów.
 
 Wzrost intensywny:
 
 Jest wtedy, gdy firma zwiększa efektywność wykorzystywania zasobów.  
 Inaczej mówiąc: zasoby są intensywniej wykorzystane. Lepsza jest  skuteczność oraz wyższy zwrot na inwestycjach. Więcej telefonów kończy  się umówieniem na spotkanie, a więcej spotkań podpisaniem kontraktu.  Klienci kupują za większe pieniądze.
 
 No właśnie...
 ...jaki typ wzrostu zastosować? Dzięki doświadczeniom współpracy z  klientami możemy wyróźnić najważniejsze sytuacje.
 
 Wzrost ekstensywny warto stosować, gdy:
 - rynek się rozwija i rośnie popyt na nasze produkty
 - wielu dobrych sprzedawców czeka na zatrudnienie
 - sprzedawany produkt jest nowy, unikalny, konkurencja na razie mu nie  zagraża
 - firma znajduje się w fazie wzrostu
 - są dostępne fundusze na rozwój, produkcję, zatrudnienie
 
 Wzrost intensywny warto stosować, gdy:
 - rynek sie kurczy i popyt na nasze produkty maleje
 - coraz trudniej o zatrudnienie najlepszych sprzedawców
 - produkt jest starszy, bardziej znany, z dużą konkurencją
 - firma znajduje się w fazie dojrzałości
 
 Warto na bieżąco monitorować sytuację i dopasować do niej odpowiedni typ  wzrostu.
---
Wojciech Dudziak
ASK Analizy Szkolenia Konsulting
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz