Jak zwiększyć sprzedaż: Zbuduj strategię wzrostu sprzedaży
Autorem artykułu jest wojciechdudziak
Rozwój firmy bezpośrednio wiąże się ze wzrostem sprzedaży. Jeśli zbudujemy jego strategię – wpłyniemy pozytywnie na cały biznes. W celu zbudowania strategii wzrostu sprzedaży należy skupić się na pięciu krokach
Lekcja 7: „Zbuduj strategię wzrostu sprzedaży”
 Krok 1 – Analiza i diagnoza stanu obecnego
 Diagnozujemy dwa kluczowe tematy:
 · Organizację sprzedaży w firmie – Jak kompetentni są pracownicy? Jak  sprawne są procesy? Jak skuteczne są działania sprzedażowe?
 · Otoczenie firmy – Jak atrakcyjny jest rynek i jak się zmienia? Co jest  najważniejsze dla klientów? Czym wyróżnia się konkurencja i jakie ma  plany?
 
 Krok 2 – Weryfikacja sił sprzedażowych
 Ustalamy, jakie mamy możliwości. Określamy jakimi pieniędzmi,  pracownikami i zasobami dysponujemy. Narzucamy sobie ramy, w których  będziemy budować strategię.
 
 Krok 3 – Zdefiniowanie celów sprzedażowych
 Wiemy już jakie mamy możliwości (krok 2) oraz jaka jest sytuacja (krok  1) – teraz przychodzi czas, żeby ustalić konkretne cele sprzedażowe.  Powinny być realistyczne, ambitne, mierzalne, zrozumiałe i z konkretnymi  terminami.
 
 Krok 4 – Opracowanie strategii rozwoju sprzedaży zgodnie z celami
 Do celów opracowujemy całą strategię – określamy jak chcemy je osiągnąć,  na czym się skupiamy, co jest najważniejsze, jakich zasobów użyjemy,  jak będziemy się poruszać na rynku, by wygrywać z konkurentami.
 
 Krok 5 – Przełożenie strategii na plan działania i monitorowanie  realizacji
 Konkretyzujemy strategię tak, żeby móc wdrożyć ją w praktyce.  Formułujemy konkretne zadania. Do każdego przyporządkowujemy właściwych  ludzi. Za każde zadanie musi odpowiadać konkretna osoba! Monitorujemy  zmiany i na bieżąco wprowadzamy odpowiednie korekty.
 
 Jeśli dokładnie przejdziemy wszystkie 5 kroków, nasz wzrost sprzedaży  oprze się na solidnych fundamentach. Wiele razy było tak, że firmy po  przejściu całego procesu odnotowywały ponad 50-procentowy wzrost  sprzedaży, mierzony rok do roku!
---
Wojciech Dudziak
ASK Analizy Szkolenia Konsulting
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Na pewno w takich sytuacjach, aby lepiej zrozumieć procesy biznesowe potrzebny jest przede wszystkim dobry system informatyczny. Ja korzystam z programów od https://www.connecto.pl/ i jestem zdania, że sprawdzają się one znakomicie. Przede wszystkim znacząco ułatwiają mi codzienną pracę.
OdpowiedzUsuńDobrze funkcjonujący system informatyczny może wspomóc nas w zbudowaniu odpowiedniej strategii sprzedaży. Mając wszystkie dane zgromadzone w jednym systemie, możemy wypracować właściwy schemat postępowania. Ważne, aby oprogramowanie miało wszelkie niezbędne funkcjonalności, dlatego mogę polecić system Ready_™ CRM
OdpowiedzUsuńJedną z opcji jaką należy wdrożyć jest reklama. Strategia jaką proponują agencje kreatywne opiera się na sprawdzonych działaniach dążących do ulepszenia wizerunku firmy i tym samym zwiększenia zysków.
OdpowiedzUsuńTen wpis dał mi wiele do myślenia.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis! Ciągle zastanawiam się jak skutecznie wpłynąć na rozwój firmy. Niestety to zadanie nie należy do najłatwiejszych. Ciężko znaleźć w internecie trochę rzeczowych informacji w tym tym temacie. Muszę przyznać, że Twoje wpisy śledzę już od jakiegoś czasu i wyciągnęłam z nich sporo przydatnych informacji. Z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy i lekcje. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń