piątek, 31 grudnia 2010

Jak zwiększyć sprzedaż: Zbuduj strategię wzrostu sprzedaży

Jak zwiększyć sprzedaż: Zbuduj strategię wzrostu sprzedaży


Autorem artykułu jest wojciechdudziak




Rozwój firmy bezpośrednio wiąże się ze wzrostem sprzedaży. Jeśli zbudujemy jego strategię – wpłyniemy pozytywnie na cały biznes. W celu zbudowania strategii wzrostu sprzedaży należy skupić się na pięciu krokach

Lekcja 7: „Zbuduj strategię wzrostu sprzedaży”



Krok 1 – Analiza i diagnoza stanu obecnego
Diagnozujemy dwa kluczowe tematy:
· Organizację sprzedaży w firmie – Jak kompetentni są pracownicy? Jak sprawne są procesy? Jak skuteczne są działania sprzedażowe?
· Otoczenie firmy – Jak atrakcyjny jest rynek i jak się zmienia? Co jest najważniejsze dla klientów? Czym wyróżnia się konkurencja i jakie ma plany?

Krok 2 – Weryfikacja sił sprzedażowych
Ustalamy, jakie mamy możliwości. Określamy jakimi pieniędzmi, pracownikami i zasobami dysponujemy. Narzucamy sobie ramy, w których będziemy budować strategię.

Krok 3 – Zdefiniowanie celów sprzedażowych
Wiemy już jakie mamy możliwości (krok 2) oraz jaka jest sytuacja (krok 1) – teraz przychodzi czas, żeby ustalić konkretne cele sprzedażowe. Powinny być realistyczne, ambitne, mierzalne, zrozumiałe i z konkretnymi terminami.

Krok 4 – Opracowanie strategii rozwoju sprzedaży zgodnie z celami
Do celów opracowujemy całą strategię – określamy jak chcemy je osiągnąć, na czym się skupiamy, co jest najważniejsze, jakich zasobów użyjemy, jak będziemy się poruszać na rynku, by wygrywać z konkurentami.

Krok 5 – Przełożenie strategii na plan działania i monitorowanie realizacji
Konkretyzujemy strategię tak, żeby móc wdrożyć ją w praktyce. Formułujemy konkretne zadania. Do każdego przyporządkowujemy właściwych ludzi. Za każde zadanie musi odpowiadać konkretna osoba! Monitorujemy zmiany i na bieżąco wprowadzamy odpowiednie korekty.

Jeśli dokładnie przejdziemy wszystkie 5 kroków, nasz wzrost sprzedaży oprze się na solidnych fundamentach. Wiele razy było tak, że firmy po przejściu całego procesu odnotowywały ponad 50-procentowy wzrost sprzedaży, mierzony rok do roku!


---

Wojciech Dudziak
ASK Analizy Szkolenia Konsulting



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

5 komentarzy:

  1. Na pewno w takich sytuacjach, aby lepiej zrozumieć procesy biznesowe potrzebny jest przede wszystkim dobry system informatyczny. Ja korzystam z programów od https://www.connecto.pl/ i jestem zdania, że sprawdzają się one znakomicie. Przede wszystkim znacząco ułatwiają mi codzienną pracę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze funkcjonujący system informatyczny może wspomóc nas w zbudowaniu odpowiedniej strategii sprzedaży. Mając wszystkie dane zgromadzone w jednym systemie, możemy wypracować właściwy schemat postępowania. Ważne, aby oprogramowanie miało wszelkie niezbędne funkcjonalności, dlatego mogę polecić system Ready_™ CRM

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedną z opcji jaką należy wdrożyć jest reklama. Strategia jaką proponują agencje kreatywne opiera się na sprawdzonych działaniach dążących do ulepszenia wizerunku firmy i tym samym zwiększenia zysków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten wpis dał mi wiele do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wpis! Ciągle zastanawiam się jak skutecznie wpłynąć na rozwój firmy. Niestety to zadanie nie należy do najłatwiejszych. Ciężko znaleźć w internecie trochę rzeczowych informacji w tym tym temacie. Muszę przyznać, że Twoje wpisy śledzę już od jakiegoś czasu i wyciągnęłam z nich sporo przydatnych informacji. Z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy i lekcje. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń