wtorek, 8 listopada 2016

Darmowa reklama w Internecie – czy warto?

Darmowa reklama w Internecie – czy warto?


Autor: Karolina Adamczyk


Wiele przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: Czy darmowa reklama może być skuteczna? Za odpowiedź na tak postawione pytanie powinna posłużyć analiza rynku.


Reklamy internetowe to najbardziej rozwijająca się gałąź, a działania marketingowe tego typu generują największy zysk. Znajomość zasad rządzących reklamowym rynkiem może szybko pomóc w weryfikacji wszelkich wątpliwości, co do słuszności internetowej promocji.
Interaktywność kluczem współczesnej reklamy
Skuteczna reklama opiera się przede wszystkim na efektywnej komunikacji z klientem. Współczesne osiągnięcia technologiczne umożliwiają płynną komunikację zarówno z klientem, jak i pośrednikami, konkurencją, liderami - całym rynkowym otoczeniem. Tradycyjne narzędzia reklamowe nie dają takich możliwości. Internetowa reklama nie kopiuje tradycyjnych mechanizmów, wyróżnia się przede wszystkim nieograniczonym zasięgiem, przełamując ograniczenia czasowe i geograficzne. Jednocześnie wymyka się masowości, dając możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców. Przeglądarka systematyzuje użytkowników, kategoryzuje choćby pod względem lokalizacji. Odpowiednie algorytmy śledzą zachowania Internautów oraz ich preferencje. Sprofilowani użytkownicy są idealną grupą reklamową, to głównie „ukierunkowanie” odpowiada za sukces internetowych działań marketingowych. Tym samym, obecność na serwisach społecznościowych czy e-mailing są już niemal kanonicznymi aspektami pracy marketerów.
Szansa dla początkujących przedsiębiorców
Pamiętajmy, że Internet jest niedrogim narzędziem komunikacyjnym, to tania i skuteczna metoda promowania. Promocję firmy należy rozpocząć od inwestycji w profesjonalną realizację strony internetowej. Dziś każda firma, zupełnie nie związana z branżą IT, aby dostosować się do wymogów wolnego rynku, musi posiadać własną witrynę. W kolejnym kroku, warto skupić się na efektywnym, a jednocześnie najtańszym sposobie na pozyskanie klientów z grupy docelowej, czyli na pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwarek Google. Popularną metodą na promocję firmy jest również umieszczanie nazwy i loga na sponsorowanych serwisach. Taki serwis postrzegany jest jako partner współpracujący z daną firmą, w świadomości internauty nie kojarzy się jako reklamodawca. Umieszczenie informacji o swoich usługach w prestiżowych serwisach daje możliwość dotarcia do wąskiej, sprecyzowanej grupy. Relacja z tego typu portalami wpływa na pozytywny wizerunek firmy, jest odbierany o wiele lepiej, niż agresywny marketing wirusowy. Przy wybieraniu partnerów, warto skupić się na odpowiednim doborze serwisów, tak aby zachować wizerunkową spójność.
Co daje darmowa reklama?
Internetowa reklama opiera się głównie na linkach, daje więc realne szanse na wygenerowanie zysków, to docelowo wzrost sprzedaży, ale również kreowanie wizerunku. Utrzymanie stałej relacji z klientem i jego przywiązanie do marki ma olbrzymie znaczenie, szczególnie na obecnym, konkurencyjnym rynku. Dziś Internet daje możliwość rygorystycznej kontroli nad skutecznością reklamy, zapewniając precyzyjną mierzalność bez dodatkowych kosztów. Internetowa reklama bez zbędnego obciążenia finansowego wydaje się być idealnym sposobem na promocję dla każdego przedsiębiorcy.

www.starterfirm.pl/e-wizytowki/darmowa-reklama

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

8 komentarzy:

  1. Witaj, piszę tutaj, ponieważ kwestia związana jest również z gadżetami z tym, że reklamowymi dla mojej nowo otworzonej firmy. chciałbym ją wyposażyć w różnego rodzaju wizytówki, banery etc. Jednak teraz z uwagi, że jest to sklep pomyślałem o tzw. smyczach reklamowych tego typu http://fabryka-smyczy.pl/smycze-reklamowe/
    Co o tym sądzisz? Czy jest to dobry pomysł? A może słyszałeś coś o tej stronie? Liczę na wszelkie wskazówki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście pierwszą reklamę w sieci opłaciłem pożyczką pozabankową. Co ważne i czego się nauczyłem, zawsze warto najpierw porównać oferty dobrą porównywarką. Gdzie? Osobiście polecam serdecznie, sprawdź tutaj. Pierwsza reklama pozwoliła mi spłacić moje zobowiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem każdy sposób reklamy jest dobry i każdy trafia do innego grona odbiorców. Np. starsi ludzie reklam w internecie nie zobaczą, a reklamę zewnętrzną już tak. Ciekawy wpis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co prawda internet jest bardzo często wykorzystywany do reklamowania różnorodnych produktów to moim zdaniem reklama tradycyjna to świetne rozwiązanie. Nie jest droga a prawdopodobieństwo, że klient osobiście odwiedzi naszą firmę jest o wiele większe niż reklamy w sieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oprócz reklamy w internecie warto zgłosić się do firmy konsultingowej. Po analizie naszego przedsiębiorstwa dostaniemy rady, które sektory należy poprawić i w jaki sposób.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na początek to może być dobry pomysł, jednak na dłuższą metę darmowe sposoby na reklamę nie wystarczą. Niedawno szukałem możliwości na pozycjonowanie swojej strony opartej na Wordpress i tutaj https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-wordpress/ znalazłem wszelkie informacje, które wyjaśniły mi wszystko co należy zrobić

    OdpowiedzUsuń
  7. Reklamować można się na wiele sposobów. Nie warto ograniczać się jedynie do reklamy w sieci, ta lokalna może przynieść tak samo dobre efekty. Szczególnie jeśli prowadzi się działalność stacjonarnie. Możliwości jest tyle, że każda firma jest w stanie dopasować dla siebie najskuteczniejsze kanały promocji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uważam że warto jest postawić na bardzo korzystne dla każdego pozycjonowanie.

    OdpowiedzUsuń