wtorek, 8 listopada 2016

Jak urządzić biuro?

Jak urządzić biuro?


Autor: Monika Dywijska


Każdy kto pracował kiedykolwiek w biurze, wie jak ważna dla jakości pracy jest ergonomia. Kiedy niezbędne rzeczy są pod ręką, wszystko idzie sprawnie i gładko, problemy pojawiają się, gdy musimy wędrować po podstawowe narzędzia i materiały, który wykorzystujemy w naszej pracy.


Równie istotne są równie biurka i odpowiednie krzesła, a także miejsce, w którym mogą usiąść i poczekać klienci. Dobrze zaprojektowane biuro jest wygodne dla obu tych grup – zarówno pracowników jak i klientów.

Jaka przestrzeń?

Sprawa jest dość prosta, gdy aranżujemy biuro dla siebie. Wtedy wybieramy te elementy i to wyposażenie, które najbardziej przypadną nam do gustu i są dla nas najwygodniejsze. Wszystko komplikuje się w momencie, gdy musimy zaprojektować biuro dla kilku osób i klientów.

Na samym początku warto zada sobie pytanie, jak chcemy podzielić dostępne miejsce. Pierwszą metodą jest utworzenie tak zwanego open space. Sposób ten zakłada brak wyraźnych podziałów między stanowiskami poszczególnych pracowników. Nie znajdziemy w nim ścian, parawanów czy ścianek działowych. Otwarta przestrzeń niewątpliwie ułatwia komunikację między pracownikami, a także szybką zmianę aranżacji w razie potrzeby. Jednak im więcej osób zgromadzonych w biurze tym większy hałas, który może negatywnie wpływać na koncentrację pracowników oraz prywatność klientów. Można temu w pewnym stopniu zaradzić poprzez zamontowanie niewielkich paneli akustycznych.

Drugi sposób to wydzielenie niewielkich pokoi oddzielonych parawanami, przesuwnymi ścianami lub zwykłymi, solidnymi ścianami. Utrudni to nieco pracownikom komunikację, ale za to znacznie zwiększy komfort ich pracy oraz samopoczucie klientów. Niestety, taki podział przestrzeni pociąga za sobą nieco większe koszty niż open space.

Jak wybrać meble?

Kolejnym krokiem jest zapewnienie pracownikom właściwego wyposażenie, czyli biurek, krzeseł oraz szafek i schowków, w których będą mogli oni przechowywać wszystkie niezbędne materiały. Biurka powinny być solidne, o odpowiedniej wysokości i wielkości blatu. Dodatkowo muszą znieść także takie przypadki jak upadek cięższego przedmiotu, czy wylana kawa.

Z kolei krzesła muszą zapewniać pracownikom jak najwyższą ergonomię, ponieważ w przeciwnym wypadku odbije się to na ich zdrowiu. Prawidłowo dobrane krzesło umożliwia regulację wysokości, stopnia wychylenia do tyłu oraz zapewnia wsparcie dla kręgosłupa na odcinku lędźwiowym.

Warto także pamiętać o właściwych siedziskach dla klientów, którzy również spędzą w nich nieco czasu.

Konsekwencja kluczem do sukcesu

Podstawą dobrej aranżacja biura, jest poznanie potrzeb pracujących w nim osób oraz klientów, a dopiero później odpowiednie zaplanowanie i na końcu kupno wyposażenia dobrej jakości. Warto w skorzystać z pomocy profesjonalisty, który podpowie najlepsze rozwiązania.


Urządzasz biuro? Sprawdź ofertę na meble biurowe w Duncan: http://duncan.com.pl/.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

6 komentarzy:

  1. Witaj, bardzo interesujący blog.
    Około pół roku temu otworzyłam sklep internetowy z odzieżą damską. chciałabym jednak teraz rozszerzyć mój asortyment również o galanterie. Jednak nie wiem na jakiego producenta się zdecydować aby ceny były dość atrakcyjne a jakość również dobra.Spędziłam sporo czasu w wyszukiwarce i natrafiłam na https://aleo.com/pl/firmy/ubrania-obuwie-galanteria-bizuteria Czy znasz któregoś z producentów? i na co przede wszystkim powinnam patrzeć przy wyborze? Pozdrawiam i życzę miłej nocy.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujący wpis! Odpowiednie wyposażenie pomieszczeń dla pracowników jest niezwykle ważną rzeczą. Na pewno wpływa na samopoczucie podwładnych i poniekąd na efektywność wykonywanych zadań. Myślę, że do wystroju można dołączyć obrazki lub plakaty firmowe na ścianach, aby wnętrza nabrały ciekawego wyglądu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Biuro powinno być przede wszystkim przestronne i dobrze wyposażone. Powinny znaleźć się w nim m.in. sprzęty takie jak drukarka, faks, niszczarka, a także dodatki - segregatory, aż po karteczki samoprzylepne https://somax.eu/207-karteczki-i-bloczki-samoprzylepne. Karteczki są bardzo uniwersalne i najczęściej używa się ich by zapisać sobie coś ważnego na szybko. Dzięki warstwie kleju można umieścić je na każdej powierzchni, w widocznym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z niezbędnych dodatków do biura wymieniłabym jeszcze pieczątki firmowe https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/pieczatki-standardowe/podzial-wedlug-tresci/firmowe/. Pieczątka oprócz spełniania swej podstawowej roli, może posłużyć również jako dodatkowe narzędzie dodatkowej i darmowej reklamy. Na pieczątce mogą być też zawarte różne elementy promocyjne np. logo firmy, czy informacje o kanałach kontaktu m.in. social media.

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy artykuł, moim zdaniem do biura przydatna jest również elektronika, taka jak żarówki led, które kupiłem w sklepie online z elektroniką do mojego nowego biura.

    OdpowiedzUsuń
  5. Biuro musi być przestronne, dobrze zaplanowane i wyposażone nie tylko w meble ale i niezbędne artykuły biurowe i urządzenia. Jeśli jest taka możliwość to każda osoba powinna posiadać swoje miejsce do pracy, najlepiej takie aby inni pracownicy sobie nie przeszkadzali wzajemnie. Boxy ze szklanymi ściankami są teraz popularnym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń