czwartek, 27 stycznia 2011

Biuro rachunkowe na prowincji

Biuro rachunkowe na prowincji

Autorem artykułu jest Ulryk Wilk



Czy Warszawa to jedyne miejsce, w którym może działać biuro rachunkowe? Oczywiście – nie. Warto zastanowić się, jak powinna być zorganizowana firma świadcząca usługi księgowe na prowincji.

Jeżeli chodzi o biuro rachunkowe Warszawa jest tym miejscem, w którym dzieje się najwięcej. To tu pracują wyspecjalizowane firmy zajmujące się konkretnymi usługami. Tu działają księgowi, którzy specjalizują się w specyficznych branżach. Nie znaczy to jednak, że poza Warszawą biuro rachunkowe nie ma racji bytu. Przeciwnie – zorientowane na małe i średnie firmy, dobrze zarządzane może prosperować znakomicie.

Niezależnie od tego, czy miejscem, w którym działa biuro rachunkowe jest Warszawa czy inne miasto, trzeba pamiętać o tym, że taka działalność powinna być traktowana nieco inaczej niż wszystkie.

usługi księgowePodstawową rzeczą, o której powinien pamiętać chętny, który planuje otworzyć biuro rachunkowe, powinien być certyfikat ministerstwa finansów. Bez niego nie da rady ruszyć z taką działalnością. I to niezależnie od tego, czy siedzibą firmy jest Warszawa czy Włoszczowa.

Równie ważne w przypadku prowadzenia działalności polegającej na świadczeniu usług księgowych dla firm jest wykupienie polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej. OC zabezpiecza biuro i jego klientów przed skutkami ewentualnych błędów. Dla niektórych może być też dowodem na to, że prowadzący usługi rachunkowe podchodzi do swojej pracy poważnie i jest gotów ponosić koszty po to, żeby zabezpieczyć swoich klientów.

Ponieważ biuro rachunkowe poza Warszawą będzie zajmować się przede wszystkim małymi i średnimi firmami, powinno przygotować się do tego w odpowiedni sposób. Na pewno bardziej przydatna od wysublimowanych informacji na temat instrumentów finansowych będzie wiedza ogólna, dotycząca podstawowych aspektów prowadzenia biznesu. Jednocześnie przyda się dostęp do informacji na tematy bardziej skomplikowane, które mogą dotyczyć potencjalnych klientów.

Czym może zajmować się takie niewielkie biuro rachunkowe działające na prowincji? Przede wszystkim podstawowymi rozliczeniami z fiskusem i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Podatki, składki i deklaracje to będzie chleb powszedni osoby prowadzącej tego rodzaju usługi. Działalność z jednej strony prosta, ale z drugiej niosąca za sobą poważne konsekwencje. Każdy klient musi być traktowany indywidualnie, na pewno zdarzy się, że konieczne będzie wyjaśnianie tego samego problemu kilka razy w ciągu dnia. Małe firmy mają zbliżone problemy, jednak nie znaczy to, że są one zawsze takie same. Prowadząc biuro rachunkowe trzeb a o tym pamiętać.

Na koniec ważna kwestia. Czy biuro rachunkowe na prowincji musi mieć taką siedzibę jak jego odpowiednicy w Warszawie? Czy konieczne jest szukanie wystawnego lokalu, w którym wszystko będzie mówiło, jak bardzo drogie usługi oferuje firma? Oczywiście – nie. Jednak takie stwierdzenie nie oznacza całkowitej rezygnacji z biura, do którego bez problemu zaprosić można klienta. Przeciwnie – biuro takie bardzo się przyda. Jeśli będzie w dobrym miejscu, łatwo dostępne i budzące zaufanie – na pewno pomoże. Umieszczenie biura rachunkowego w śmierdzącej kamienicy na przedmieściach raczej się nie sprawdzi.

---

czasem piszę...


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz