Jak zwiększyć sprzedaż: Zorientuj firmę na wsparcie sprzedaży
Autorem artykułu jest wojciechdudziak
Dziś zdecydowanie łatwiej jest wyprodukowac niż sprzedać. Dlatego cała firma powinna wspierać sprzedaż. Każdy pracownik powinien wiedzieć, co pomaga pozyskac i utrzymać klientów, a co ich odstrasza. Przestrzegaj kilku reguł, a dział sprzedaży będzie mógł rozwinąć skrzydła!
Lekcja 10: „Zorientuj całą firmę na wsparcie sprzedaży”
1.Zbuduj „nową” strukturę
 W tej nowej strkuturze, na jej szczycie jest dział sprzedaży, a  wszystkie inne komórki firmy obsługują sprzedaż – klientów i  sprzedawców: dostarczają produkty i informacje, zapewniają logistykę i  obieg dokumentów, wdrażaja, instalują, służą radą.
 
 2.Opracuj czytelne procedury
 Procedury – zarówno te bezpośrednio dotyczące sprzedaży i opieki nad  klientem, jak i te związane pośrednio  – mają wpływ na sprawność  działania mechanizmu sprzedażowego. Jeśli poszczególne kroki są  odpowiednio i jasno zdefinowane, z łatwością można określić, kto jest za  dany proces odpowiedzialny oraz w jaki sposób należy go przeprowadzać. 
 
 3.Stwórz bazę danych o klientach i relacjach z nimi
 Baza danych to kolejny sposób na to, jak współpracę z klientami ułatwić,  przyspieszyć i usystematyzować. Baza zawiera i pozwala szybko wyszukać  dokładne informacje o klientach, ich zamówieniach, potrzebach i historii  współpracy. Pozwala prześledzić „rozwój” klienta, sporządzić statystyki  sprzedaży, dokonać segmentacji własnych klientów, dać wsparcie  argumentacyjne w rozmowie z klientem.
 
 4.Stwórz system informacji wewnętrznej
 System obiegu dokumentów, wzajemnego informowania się i ogólnie –  zarządzania posiadaną informacją – pomaga uporządkować posiadane dane,  które niekiedy "rozsiane" są po całej firmie. Gdy system działa, łatwiej  jest "wyłowić" te informacje, które są w danej chwili potrzebne. Nie ma  wtedy konfliktów i nieporozumień wynikających z tego, że klient  otrzymuje różne informacje od różnych osób w firmie.
 
 5.Stwórz/ulepsz mechanizm kalkulacji ceny
 Na jakim poziomie ustawić ceny, aby przyciągnąć klientów, a jednocześnie  mając koszty osiągnąć godziwy zysk? Pomoże w tym stworzenie lub  ulepszenie mechanizmu kalkulacji cen. Mając narzędzia do ustalania cen,  oparte o jednolite założenia, nie tracimy czasu na ponowne „wymyślanie”  ceny, działamy konsekwentnie i bezpiecznie. Wiemy, w jakich granicach  możemy się poruszać z ceną, by nie generować straty. Klienci cenią grę  fair. 
 
 6.Zbuduj dział serwisu i obsługi reklamacji
 Serwis oraz jakość obsługi reklamacji klientów mają duży wpływ na  postrzeganie nas i na długofalowe relacje. Te dwa elementy mają  bezpośredni wpływ na wielkość sprzedaży, mimo że często nie znajdują się  bezpośrednio w dziale za nią odpowiedzialnym.
---
Wojciech Dudziak
ASK Analizy Szkolenia Konsulting
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz