piątek, 14 stycznia 2011

Właściwa motywacja pracownika

Właściwa motywacja pracownika.

Autorem artykułu jest Wioletta Sikora



Sprawdzone psychologiczne techniki w celu motywacji pracownika. Od pracy menadżerów zależy praca ich podwładnych. Rolą liderów jest pozytywne wpływanie na innych.

Ludzie lubiący swoją pracę chętnie przychodzą do firmy, zadania wykonują z radością i zaangażowaniem. Poprzez budowanie pozytywnego wizerunku firmy, przyciągają klientów. Zadaniem pracodawcy jest zorganizowanie pracy tak, aby cały zespół czuł się odpowiedzialny za biznes, widział swój wkład w jego rozwój. Pracownicy muszą czuć się doceniani, powinni mieć jasno określone zasady pracy.

Demotywujący wpływ ma:

-publiczna krytyka - niszczy poczucie wartości i pewności siebie.

-manipulacja - niszczy zaufanie we wzajemnych relacjach.

-niewrażliwość

-hamowanie rozwoju; rozwój jest głównym motywatorem działań.

Nastawienie ma ogromne znaczenie, oczekiwania, które stawiasz ludziom, kierują ich zachowaniem. W ludziach i sytuacjach znajdujemy dokładnie to, czego się spodziewaliśmy, sprawiamy, że dopasowują się do naszych oczekiwań. Myśl dobrze o swoich podwładnych, traktuj ich jak mądrych, inteligentnych i zdolnych ludzi — poczują się tacy i będą starali się do tego obrazu dostosować.

Korzyści odniesiesz wiele: od lepszych wyników pracy po miłe uczucie, że pozytywnie wpływasz na innych i pomagasz innym osiągać lepsze wyniki w biznesie.

Ludzie oczekują od swoich pracodawców i liderów stworzenia właściwej atmosfery — takiej, w której praca będzie jednocześnie wartościowym przeżyciem społecznym i szansą na samorealizację.

Psychologiczne podejście.

Dobra atmosfera, powinna:

uwzględniać elementy relaksu,

uwzględniać elementy dodatkowej stymulacji,

pozwalać na indywidualność,

podkreślać wspólnotę i związek z firmą,

dawać poczucie sprawiedliwości,

dawać poczucie sukcesu i znaczenia,

dawać przeświadczenie, że pracodawcy zależy na odczuciach pracowników.

Każdy pracownik powinien być przekonany, że jest traktowany sprawiedliwie, że są w firmie pewne zasady, które dotyczą wszystkich. Powinien mieć też poczucie, że jest sprawiedliwie wynagradzany.

Pochwały, nagrody.

Jeśli postępowanie pracownika podoba Ci się - chwalisz go, w przyszłości będzie podobnie postępować, chcąc zasłużyć na pochwałę. System motywacyjny musi być tak zbudowany, aby każdy pracownik wiedział, jak i dlaczego jego wysiłek i efekt pracy zostaną ocenione przez manadżerów. Istotne jest, aby system kar i nagród donosił się tak samo do wszystkich pracowników, a zasady tego systemu były stabilne. Rola bodźców finansowych w kształtowaniu pożądanych postaw pracowników jest jedną z najistotniejszych.

Istotna jest świadomość pracowników, źe zyski osiągane przez cala firmę mają wpływ na utrzymanie przez nich miejsc pracy.

---

Prawo sukcesu

Psychologia w biznesie

Podświadomość Nieruchomości Mądre bogate dziecko

Jak robić pieniądze


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

1 komentarz:

  1. Odpowiednio dobrane systemy motywacyjne to klucz do satysfakcji pracowników i ich efektywnej pracy. Trzeba jednak sprawdzić co motywuje daną osobę najbardziej, dla jednych będą to pochwały, dla innych pieniądze.

    OdpowiedzUsuń