Import z USA - Jak to zrobić?
Autorem artykułu jest nocanka
Artykuł z praktycznymi wskazówkami i poradami odnośnie importu towarów z USA.Dowiesz się jak załatwić transport i jak krok po kroku sprowadzić towar do Polski bez wychodzenia z domu.
Na wstępie tego artykułu chciałbym obalić powszechny w  Polsce mit,   który szerzy się gdziekolwiek nie jestem. Do importu  czegokolwiek z USA   nie potrzebujesz cioci, brata, szwagra czy  kogokolwiek    innego.Potrzebujesz siebie i dostępu do komputera on-line i wszystko w    95% załatwiasz przez internet. W związku z tym, ze od prawie 10 lat    zajmuję się tym tematem nasłuchałem się takich bajek, że postanowiłem w    końcu napisać ten artykuł dla osób, które myślą lub beda myślały o    imporcie z USA. Ma być to artykuł konkretny i na temat więc odpuszczam    niektóre mniej ważne informacje i skupiam się tylko na najważniejszych    kwestiach, czyli jak sprowadzić do Polski towar, żeby to się opłacało.
                     Załóżmy, że masz już upatrzony towar, który chcesz ściągnąć dla  swojej   firmy lub jakiś fajny gadżet dla siebie np. laptop. Oczywiście  sprawdź   czy dany sklep istnieje na prawdę i czy nie jest to spam np.  szukaj   opinii o sklepie w google lub whois. Zacznij od ograniczania  kosztów   dostawy tzn. sklep internetowy lub Twój partner handlowy jeśli    zamówienie będzie dostatecznie duże wyśle je dla Ciebie na terenie USA    bezpłatnie i to juz jest plus dla Ciebie. Co robimy dalej -  płacimy za    towar,  najlepiej zrobić to poprzez paypal lub po prostu kartą    kredytową. Przelewy do USA na dzień pisania artykułu są tak drogie, ze tą    opcję sobie odpuść.
                  Teraz najważniejsza rzecz gdzie   wiele osób  popełnia błąd. Nie wysyłaj towaru ze sklepu internetowego z   USA  bezpośrednio do Polski po przez USPS(odpowiednik poczty polskiej w    USA) czy UPS, Fedex czy inną firmę tego typu bardzo komercyjną. Dlaczego?    Koszt takiej wysyłki się nie opłaca jest po prostu za drogi. Wróćmy do    pierwszego plusa jaki mieliśmy czyli wysyłkę na terenie USA za    darmo. Teraz wchodzimy w google i wpisujemy " paczki do polski" wyskoczy    nam kilka polsko amerykańskich firm oferujących tania wysyłkę paczek  do   Polski. Tą darmowa wysyłkę wykorzystujemy na dostawę naszej paczki  do   magazynu jednej z takich firm.Oni zważą paczkę , ubezpieczą i wyślą  do   Ciebie do Polski. Ze względów bezpieczeństwa i także celnych  będziesz   musiał podać zawartość paczki. Tu znowu oszczędzamy bo  wybieramy paczkę   morską idzie ona długo ok 3-4 tygodnie ale cena to  rekompensuje. Zauważ,   ze w opłacie za wysłanie paczki jest dostawa pod  Twoje drzwi   gdziekolwiek w Polsce. Opłatę za przesłanie paczki  zapłacisz też on-line   paypalem lub karta kredytową. Zauważ! nadal  siedzisz w swoim fotelu i   pijesz kawę :) Nie dzwonisz nigdzie nie  denerwujesz się, nie jeździsz,   wszystko robią za Ciebie. Pamiętaj  najważniejszy jest spokój i   cierpliwość.
                       Towar trafił do magazynu  firmy spedycyjnej w   Polsce po 3 tygodniach. Co dalej? Przy magazynie  firmy spedycyjnej   zawsze jest agencja celna. Teraz już uśmiech mamy  mniejszy :(. W tym   miejscu chciałbym obalić kolejny mit jaki krąży. Nie  licz na to, że   nakłonisz kontrahenta czy sklep internetowy aby na  paczce napisał Gift   lub wartość $ 35 i towar trafi do Ciebie bez  konieczności odprawy   celnej. Zawsze licz się z tym, ze paczka zostanie  zatrzymana do   odprawy. Wtedy otrzymasz od agencji informację o tym  listownie.
                     Tu kolejny   błąd jaki popełnia większość osób czyli  kombinuje jak przekonać urząd   celny aby nie robić odprawy albo  stresuje się bardzo sama potrzebą   odprawy. Całkiem niepotrzebnie to  kombinowanie i stres. Weźmy pod uwagę,   że agencja celna to normalna  firma jak każda inna i w jej interesie jest   to aby przygotować  wszystkie dokumenty dla Ciebie i poprawnie dokonać   odprawy bo  oczywiście bierze za to pieniądze. Celnicy też szybciej i   przyjemniej  będą z Tobą współpracować jak nie będziesz ściemniał ,   kombinował i  wymyślał niestworzone rzeczy. Więc tu dobra rada nie staraj   się  dokonywać odprawy na własną rękę chyba, że się na tym znasz i masz    dużo czasu.Odnośnie cła i wszystkich kosztach związanych z odprawą    możesz dowiedzieć się w agencji celnej lub bezpośredni w urzędzie    celnym.
                      Odnośnie cła też krąży dużo mitów wyssanych z    palca. Dlatego zanim dokonasz zamówisz towar sprawdź czy towar jaki    chcesz zamówić jest objęty cłem. Dla przykładu nasza firma  importuje kosmetyki i one nie są objęte cłem ale już akcesoria kosmetyczne dajmy na to    tipsy już tak. Do sprawdzenia tego jest specjalna strona internetowa    ministerstwa finansów, po prostu wpisz w google "System ISZTAR". Znajdź    tam swój towar i zobacz jaka jest stawka celna. Znajdziesz tam także   dużo  więcej informacji a także pomoc.
                      Dotarliśmy do  końca  podróży  naszego Towaru z USA jest już u nas i cieszymy się  nim. Mam  nadzieję,  że przekazana w tym artykule wiedza pomoże Ci lepiej   organizować  transport i zaoszczędzi Ci stresu i niepotrzebnie wydanych    pieniędzy. Może nawet pomoże Tobie rozkręcić własny interes tak jak   nasza  drogeria internetowa. Zachęcam    do poszerzania swojej wiedzy w tym temacie i drążenia szczegółów bo  ze   wzgledu na temat artykułu nie mogłem napisac tu wszystkich  szczegółów   związanych z importem z USA.
   
Janusz Myszczyszyn własciciel portalu www.nocanka.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Towar z USA musi pokonać tysiące kilometrów, musi być odpowiednio zapakowany i zabezpieczony aby dotarł bez uszkodzeń na miejsce. Zamawiając już warto dopytać o te szczegóły. Aby potem się nie rozczarować.
OdpowiedzUsuńWykorzystując GLS ParcelShop można szybko i wygodnie wysłać przesyłkę bez konieczności czekania na kuriera. Wystarczy zapakować paczkę, udać się do najbliższego punktu i dopełnić formalności na miejscu. To rozwiązanie idealne dla osób, które cenią sobie elastyczność i brak sztywnych godzin dostawy. Sprawdź praktyczny przewodnik na ten temat: https://tpkurier.com/aktualnosci/jak-nadac-paczke-w-gls-parcelshop-praktyczny-przewodnik/
OdpowiedzUsuń