sobota, 8 stycznia 2011

Wszystko jest made in China, czyli jak kupić tanio, sprzedać drogo.

Wszystko jest made in China, czyli jak kupić tanio, sprzedać drogo.

Autorem artykułu jest Wioletta Sikora



Import towarów z Państwa Środka, to bardzo dobrze obrana ścieżka biznesowa. Jak najtaniej kupić produkt, omijając drogich pośrdeników. Nie płać za produkty drożej niż musisz.

Sposób prowadzenia biznesu gdzie towary są sprowadzane z Chin lub UE jest owiany wieloma mitami. Produkt, który kupujesz w Polsce, można kupować poza granicami kraju oszczędzając na każdej sztuce czy egzemplarzu 20-30%.

Nie musisz mieć rodziny w Chinach, ani pracować w międzynarodowym koncernie z oddziałami na Dalekim Wschodzie, studia w handlu międzynarodowym tez nie są potrzebne.

W poszukiwaniu dostawców.

Znasz ten podział: Chiny i reszta świata? Różnice kulturowe i pewna specyfika tamtego regionu nie przeszkadzają w prowadzeniu interesów. Firmy Dalekiego Wschodu są otwarte, przyjazne i zachowują pewną ostrożność.

Typowy import wymaga osobistego zaangażowania obu stron. Trzeba pojechać do Chin i sprawdzić, czy dana firma istniej i jak działa. Podróż do Azji to kosztowna wyprawa. Wydanie na bilet kilku tysięcy złotych nie może być zmarnowane, a dni tam spędzone wykorzystane maksymalnie. Jednak kontakt należy zacząć od Internetu, przeanalizować ogłoszenia firm zajmujących się pośrednictwem importowym. Wiedzą one, w czym specjalizują się poszczególne regiony (tekstylia, elektronika, AGD, energetyka, surowce naturalne). Znajomość specyfiki kultury i języka czyni z nich doradców i przewodników. Na portalach B2B są dostępne informacje na temat producentów, eksporterów oraz hurtowni z Chin. Jednak język angielski jest niezbędny w prowadzeniu biznesu z kontrahentami z Chin.

Koncentruj się na towarach, o których masz pojęcie. Konkurencja w Polsce mająca specjalizację i większą wiedzę w danej branży może utrudnić Ci wejście na rynek z towarem. Znajdź ciekawy produkt, wybierz nisze rynkową. Towar niech będzie nowością.

Jest coraz więcej firm, które pośredniczą w obsłudze importu towarów z Chin. Więcej pośrednikowi to łatwiejszy do nich dostęp, a także konkurencyjne ceny. Korzystaj z usług tych doświadczonych i z wyrobioną renomą. Wyjeżdżając do Chin musisz znać podstawy tamtejszej kultury biznesowej, zatrudnić tłumacza i odwiedzać osobiście fabryki. Na Alibaba.com najłatwiej wyszukać informacji, są oferty dużej ilości produktów i producentów. Na targach w jednym miejscu są zgromadzeni interesujący dostawcy, można zebrać potrzebne katalogi i prospekty oraz porozmawiać z przedstawicielami.

Podczas negocjacji cen warto zaznaczyć, że pierwsza partia towaru jest próbną i jeśli spełni ona oczekiwania na następne zamówienie będzie większe. Warto też omówić warunki gwarancji oraz jakość użytych materiałów.

Kultura chińska jest specyficzna, w rozmowach biznesowych partnerom należy okazywać szacunek i nie być stroną dominującą. Skromność i powstrzymywanie się od żartów zostaną dobrze odebrane.

Chińska tandeta?

Czy aby na pewno? Kiedyś sprowadzano towary niskiej jakości, jednak przestały się one sprzedawać. Obecnie chińska produkcja ma dobrą, a nawet wysoką jakość.

Produkty istniejące na rynku przechodzą przez kolejne fazy. Dlatego w poszczególnych krajach są różne ceny tego samego towaru.

I faza – rozwój, produkt stanowi nowość na rynku;

II faza – wzrost, klienci chętnie kupują dany produkt;

III faza – stagnacja, produkt ma ugruntowaną pozycje, i odczuwalne jest nasycenie;

IV faza – spadek, wycofywanie produktu, nasycenie rynku zostało wyczerpane.

W końcowej fazie – spadku, nie opłaca się inwestować w promocje. Zabiegi marketingowe mają na celu wprowadzenie nowego, atrakcyjniejszego produktu lub… nadanie mu nowego „opakowania” poprzez zmianę nazwy handlowej. W zależności, w jakiej fazie znajduje się produkt na rynku taka ma cenę, więc i marża dostawców też jest od tego zależna. Podczas wprowadzania produktu na rynek koszty promocji są duże, produkty maja wówczas najwyższą cenę. Wytwórcy i pośrednicy zarabiają ustalając dużą marżę. Ostatnia faza generuje najniższe ceny. Producenci chcą pozbyć się towaru. Sprytna firma umie wykorzystać cykl życia produktów na poszczególnych rynkach. Kupi go za niską cenę, gdy ten kończy swoje życie na zamożnym rynku we Francji, a sprzeda w Polsce, gdzie oficjalne ceny zakupu są dużo wyższe.

Import z Chin może być dochodowy wymaga jednak wiele ostrożności i dokładności.

---

Prawo sukcesu

Psychologia w biznesie

Podświadomość Nieruchomości Mądre bogate dziecko

Jak robić pieniądze


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz