sobota, 30 września 2017

Skuteczna promocja online - newsletter

Skuteczna promocja online - newsletter


Autor: Joanna Krysznia


Bez wątpienia korzystanie z sieci daje ludziom ogromne możliwości promocji. Reklama dociera w ekspresowym tempie do milionów odbiorców, jest przekazywana znajomym, chwytliwe hasła pojawiają się w odnośnikach i komentarzach. Jak najlepiej wykorzystać potencjał internetu?


Skuteczne rozwiązanie

Jednym ze skutecznych sposobów zjednania sobie klienta i przywiązania go do firmy lub marki jest newsletter. To rozwiązanie ma liczne zalety - przede wszystkim kierowany jest wprost do klienta, najczęściej zgodny z preferencjami i personalizowany. Wynika z tego większa skuteczność przekazu: klient jest rzeczywiście zainteresowany przedstawioną mu ofertą. Będąc także informowanym na bieżąco na przykład o promocjach, prawdopodobnie częściej z nich skorzysta.

Jak przygotować newsletter?

Żeby zapewnić maksymalną skuteczność rozwiązania marketingowego, jakim jest newsletter, trzeba zapoznać się z zasadami tworzenia takich materiałów. Na początku warto zadbać o dobry, czytelny szablon. Istnieje wiele gotowych rozwiązań, z których można skorzystać.

Warto wykonać także kilka testów, żeby mieć pewność, że klient nie będzie miał żadnych trudności w związku z użytkowaniem newslettera (między innymi także po to, by przesyłane materiały nie były traktowane jako spam). Dobrym pomysłem jest także przygotowanie maila powitalnego, który wysłany zostanie do wszystkich nowych użytkowników - można tam zamieścić szczegółowe informacje bądź dane dotyczące firmy.

Nie można także pominąć roli, jaką odgrywają: odpowiednie dobranie koloru, gradientu, a także wyboru czytelnego przycisku CTA. Klient nie może mieć problemu z zapisaniem się na newsletter, ale również z jego rezygnacji, jeśli uzna, iż jego treści nie są adekwatne do jego oczekiwań i potrzeb.

Skutecznym sposobem na zainteresowanie odbiorcy treścią newslettera jest jego personalizacja. Umieszczenie w tytule imienia adresata (jeśli w naszej bazie takie informacje są gromadzone) bądź zwrotu, który odnosi się do konkretnej lokalizacji czy zachowania wzbudzą ciekawość czytelnika i zwiększą prawdopodobieństwo, iż zechce otworzyć wiadomość.

Nie zapominajmy również o tym, iż sam przekaz zawarty w newsletterze powinien stanowić wartość dla odbiorcy. Nachalna próba sprzedaży produktu może okazać się nie tylko nieskuteczna, ale również może zniechęcić czytelnika do marki. Warto w newsletterze zamieszczać porady, wskazówki dotyczące użytkowania produktów lub usług danej firmy lub ciekawostki i aktualności dotyczące danej działalności, branży czy tematyki.

Na koniec warto podkreślić, że sukces newslettera tkwi w jego nienachalnej komunikacji oraz prezentowaniu wartości dodanej, która faktycznie może okazać się przydatna i interesująca odbiorcę.


zobacz również: jak przygotować newsletter krok po kroku

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

3 komentarze:

  1. Poza reklamą w internecie nie można też zapomnieć o tej tradycyjnej, np. poprzez długopisy reklamowe, pióra cerruti focus. Jest to również bardzo skuteczna forma reklamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie wysyłanie newslettera to jeden z najlepszych sposobów reklamowych. Statystyki nie kłamią i naprawdę dużo prościej jest zachęcić odbiorcę do ponownego skorzystania z naszych usług, niż zdobyć zupełnie nowych klientów. Dlatego warto wprowadzić takie praktyki do swoich działań marketingowych!

    OdpowiedzUsuń
  3. Newsletter jest dobrą formą promocji przy sklepach. Można wysyłać klientom kody rabatowe oraz przypomnienia o nowych promocjach.

    OdpowiedzUsuń