sobota, 30 września 2017

Sygnały, że czas podnieść ceny

Sygnały, że czas podnieść ceny


Autor: Dagna Banaś


Skąd masz wiedzieć, że czas podnieść ceny Twoich produktów i uług?


Zwykle wygląda to tak, że ustalamy ceny produktów czy usług raz, a potem zapominamy o nich na długo. Jeśli Tobie zdarzyło się działać w ten sposób, być może właśnie teraz nadszedł czas, żeby bliżej przyjrzeć się problemowi.

Bo w takim przypadku może okazać się, że Twoja firma nie generuje zysków, albo przynajmniej nie są one takie, jakie być powinny.

To cena decyduje o tym, ile zarabiasz w swoim biznesie. Warto więc zadbać o to, żeby swoje produkty i usługi wyceniać odpowiednio.

Panuje błędne przekonianie, że najlepsza cena to cena najniższa z możliwych.

Tylko czy taka najniższa cena zapewni Ci odpowiednie zarobki?

Niekoniecznie. Dlatego warto podnosić ceny i warto robić to regularnie, jeśli chcesz, żeby Twoja firma przetrwała na rynku.

Kiedy podnosić ceny? Jakie sygnały mogą świadczyć o tym, że Twoje ceny są za niskie?

Po pierwsze, jeśli Twoje ceny są najniższe na rynku, to zwykle świadczy to o tym, że coś z nimi nie tak. Konkurowanie ceną nie jest dobrą strategią i zwykle kończy się porażką, bo zawsze znajdzie się ktoś, kto w końcu teny wyścig cenowy wygra.

Po drugie, jeśli klienci nie mówią, że jest za drogo, zwykle oznacza to, że Twoje ceny są za niskie. Sygnały potencjalnych klientów o tym, że jest za drogo są dobrą wskazówką, że są oni zainteresowani, ale mają jeszcze jakieś obiekcje, najczęściej po prostu nie dostrzegają wartości, jaką oferujesz.

Kolejnym sygnałem, że Twoje ceny są za niskie może być sytuacja, w której pracujesz w swoim biznesie od rana do nocy, a zyski ledwo wystarczają na pokrycie kosztów działalności. Podstawowym celem prowadzenia biznesu jest generowanie zysku, więc jeśli mimo, że masz klientów, nie zarabiasz, to najlepszy sygnał, że czas podnieść ceny.

I na koniec - jeśli Twoje ceny są nieaktualne, to znaczy ustaliłeś je raz, dawno temu i konsekwentnie się ich trzymasz. Wiele osób tak robi, ale takie postępowanie nie przynosi nic dobrego. Kiedy wszyscy wokół podnoszą ceny regularnie, Ty też musisz to robić, żeby Twój biznes przetrwał i generował zyski.

Pamiętaj, że cena jest najłatwiejszym do modyfikacji czynnikiem, który decyduje o zyskach w Twojej firmie i wykorzystuj ten fakt odpowiednio.

Jeśli zastanawiasz się jak podnieść ceny i nie stracić klientów na to też istnieją odpowiednie sposoby. Największym problemem zwykle jest strach, że klienci odejdą do konkurencji, ale w większości przypadków wcale się tak nie dzieje.


Jeśłi poważnie myślisz o podniesieniu cen, a nie wiesz jak to zrobić w odpowiedni sposób, możesz naleźć taką wiedzę w kursie online "Magia ceny".

Dagna z bloga o biznesie dla kobiet www.szczesliwawbiznesie.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

20 komentarzy:

  1. Takiego artykułu właśnie potrzebowałam. Bardzo przydatny, pomógł mi rozwiać wątpliwości na temat cen i ich podnoszenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ceny powinny być podnoszone z umiarem, aby były zyski oraz aby klienci nie byli zaszokowaniu podwyżką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ten blog. Interesowałam się tym kursem online. Chyba się na niego skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis. Bardzo interesują mnie tematy tego typu. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy wpis. To taki przyspieszony kurs handlu i biznesu. Bardzo lubię Twojego bloga. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis, przyda się każdemu kto choć trochę interesuje się tematem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Potwierdzam, zmiany są potrzebne i twierdzenie,że klient pójdzie do konkurencji nie jest prawdą. Również uważam,że wpis ten jest przydatny, a z kursu każdy powinien skorzystać choćby dla wzbogacenia, odświeżenia wiedzy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Trzeba nauczyć się dostrzegać sygnały które docierają z rynku. Należy znaleźć odpowiedni moment na zmianę. Świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię czytać blogi tego typu. Bardzo ciekawy wpis. Ten blog jest dla mnie ogromną inspiracją. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  10. Tematyka bloga przyciąga wielu czytelników. Post jak zawsze na najwyższym poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cena nie powinna być głównym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. O wiele bardziej opłaca się zaoferować wyższą cenę i jednocześnie przemyśleć, co dodatkowo możemy zaproponować klientowi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ważne jest by podnieść ceny z głową i żeby klienci nie poczuli dużej różnicy. Oczywiście ważne jest również jaki biznes prowadzimy, gdyż zawsze podniesienie ceny produkty przyniesie negatywny rozgłos wśród klientów, a podniesienie ceny usługi nie w każdym wypadku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dokładnie, co z tego że ceny będą wyższe jak nie będzie klientów? Trzeba zachować równowagę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak dla mnie ten blog jest niezwykle inspirujący. Lubię strony o takiej tematyce. Na pewno będę polecać swoim znajomym żeby odwiedzili tego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że problem strachu przed odejściem klientów po podniesieniu cen to główny problem przedsiębiorców. Ciekawy artykuł. Będę zaglądać częściej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny blog. Uwielbiam blogi o takiej tematyce. Na pewno będę częsciej zaglądać tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przydatny wpis jeśli ktoś się chociaż trochę orientuje. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawy wpis! Myślę,że każdy powinien go przeczytać. Bywają sytuację,że ludzie nie zmieniają cen przez 20 lat działalności, nie patrząc,że wszystko drożeje.

    OdpowiedzUsuń